بایگانی‌ها

نمایش «غریزه اصلی» در کن طاقت‌فرسا بود

نمایش «غریزه اصلی» در کن طاقت‌فرسا بود
نمایش «غریزه اصلی» در کن طاقت‌فرسا بود

مایکل داگلاس می‌‎گوید که با استاندارد امروز فیلم «غریزه اصلی»(1992) شاید جنجال برانگیز نباشد. اما زمانی که فیلم در جشنواره کن به نمایش درآمد، خیلی متفاوت بود.

داگلاس روز چهارشنبه در مسترکلاسی که برگزار کرد، گفت این فیلم حتی برای (نمایش) در فرانسه بسیار خاص بود. داگلاس بخاطر دارد که همراه شارون استون و جین تریپلهورن در نمایش فیلم در کن حضور داشت:« تماشای بسیاری از صحنه‌های غریزه اصلی در کاخ جشنواره روی پرده بزرگ کمی طاقت‌فرسا برای بسیاری از تماشاگران بود. (پس از نمایش) شام را در سکوت خوردیم. همه به نحوی در حال هضم  فیلم بودند.»

فیلم غریزه اصلی ابتدا در آمریکا درجه نمایش NC-17 rating گرفت اما با لابی کمپانی تهیه‌کننده درجه نمایش فیلم به R تغییر کرد. فیلم دیگر داگلاس که در بخش مسابقه اصلی به نمایش درآمد :«پشت چلچراغ‌» (استیون سودربرگ) بود. فیلم تلویزیونی و محصول شبکه اچ بی او است اما  برای  شرکت  در بخش مسابقه جشنواره کن مجوز اکران در سینمای فرانسه را گرفت. در بخش دیگری از صحبت‌هایش  مایکل داگلاس  گفت:« درباره پشت چلچراغ‌ کمی جارو جنجال شد، چون  فیلم برای شبکه تلویزیونی  ساخته شده بود اما در فرانسه به عنوان یک فیلم بلند سینمایی به نمایش درآمد.»

 

او با اشاره  ضمنی به تنفر مشهور کن از فناوری های نوظهور، گفت: «واقعیت اکنون این است که در پلتفرم‌ها، فیلم می سازند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، می توانید به صورت قراردادی از پلتفرم ها بخواهید که فیلم را به مدت یک هفته در یک سالن نمایش بدهند. شما نمی توانید پلتفرم ها را دست کم بگیرید.»