بایگانی‌ها

پیشنهادم را رد نکن!

پیشنهادم را رد نکن!
پیشنهادم را رد نکن!

در گفتگوی  تازه مارتین اسکورسیزی با ددلاین به بهانه نمایش قاتلان ماه کامل در کن، جزئیات جذابی از رابطه  رابرت دنیرو  و مارتین اسکورسیزی برملا شد. برای مثال اسکورسیزی از دنیرو  پرسیده بود که آیا می‌خواهی نقشی در «رفتگان» بازی کنی؟ و دنیرو فوری پیشنهاد را رد کرده بود. اسکورسیزی تعریف می‌کند:« ما با باب(دنیرو) حرف زدیم. اما او نخواست در این فیلم بازی کند. ازش پرسیدم که رفتگان چطور؟ جواب داد که نه. نمی‌خواهم در این فیلم بازی کنم. من هم گفتم بسیار خب.»

اسکورسیزی در ادامه می‌افزاید که دنیرو پیشنهاد بازی در «دارو و دسته نیویورکی» را هم رد کرد:«فقط داشتیم با هم پروژه های مان را مرور می کردیم. رابرت پرسید که مشغول چه کاری؟ گفتم مشغول پروژه دارو  دسته نیویورکی هستم . تو علاقه داری بازی کنی؟ جواب داد که نه.»

در اواخر دهه هفتاد میلادی اسکورسیزی می‌خواست رابرت دنیرو نقش بیل قصاب را بازی کند نقشی که در نهایت به دانیل دی-لوئیس رسید و حضور او در نقش آن را نمادین ساخته است.

 

برعکسش هم اتفاق افتاده. دنیرو پیشنهاد داده و مارتین اسکورسیزی رد کرده است. مثلا دنیرو می‌خواست اسکورسیزی فیلم «تحلیلش کنید» در اواخر سال‌های 1990 بسازد. پاسخ اسکورسیزی چنین بوده که« ما قبلا این فیلم رو ساختیم. رفقای خوب بود!» مسلما اگر اسکورسیزی «تحلیلش کنید» را می‌ساخت، با فیلمی به مراتب تلخ تر  روبرو بودیم. رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی زوج خوبی را در سینما شکل دادند اما پس از «کازینو»(1995) به مدت 24 سال با هم همکاری نکردند تا زمانی که اسکورسیزی «ایرلندی» را ساخت. «قاتلان ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو، لئوناردو دی کاپریو در روزهای آتی در جشنواره کن رونمایی می‌شود