بایگانی‌ها

نولان:نباید از رویای بزرگ ترسید

بهترین فیلم نولان از نگاه منتقدان
بهترین فیلم نولان از نگاه منتقدان

کریستفر نولان یکی از خلاق‌ترین فیلمسازان ابتدایی قرن بیست و یکم روز سی ام ژوئیه پنجاه ساله شد.

او فیلم‌های اندک اما درخشانی در کارنامه و پایگاه طرفدارن سرسختی در جهان دارد.

طی دورانی که نولان فیلمسازی را جدی پی گرفته، کارنامه متنوعی از لحاظ ارزش تولید بجا گذاشته، از فیلم مستقل گرفته تا فیلم پرهزینه استودیویی.

نولان متولد سی ام ژوئیه 1970 در لندن، انگلستان است. هفت ساله بود که اولین فیلم خود را ساخت.

رویکرد منحصربفرد نولان به روایت و توجه بی‌نظیر او به جزئیات ، تماشاگران را بارها غافلگیر کرده است.بازیگران مشهوری در آثار او ایفای نقش کرده‌اند از دی کاپریو گرفته تا مایکل کین، متیو مکانهی و تام هاردی. فیلم‌های نولان بازی‌های درخشان دارد و موسیقی متن آثار او به تنهایی می‌تواند شنونده  را به وجد بیاورد.

درادامه نقل‌قول‌هایی از نولان را می‌خوانید:

قهرمان می تواند هر کسی باشد ، حتی مردی با انجام دادن کاری ساده و اطمینان بخش مانند پوشاندن شانه های پسرکی کوچک با یک کت که به او فرصت می‌دهد بداند دنیا به پایان نرسد

زیرپا گذاشتن قواعد جذاب نیست. این ساخت قوانین جدید است که هیجان انگیز است.

نباید از رویای کمی بزرگتر ترسید.

من از زمان کودکی مجذوب رویاها شده ام ، از زمانی کودکی ، فکر می کنم رابطه بین فیلم و رویاها چیزی است که همیشه مرا فریفته می کند. 

شما هرگز چیزی را عمیقاً نخواهید آموخت ، وقتی که صرفاً از دایره کنجکاوی شما خارج است.

من همیشه اعتقاد داشته ام كه اگر می خواهید واقعاً فیلم ساختن را امتحان كنید و فیلم خوبی بسازید ، نه فیلم خوب ، بلكه یك فیلم عالی ، باید ریسک های زیادی را انجام بدهید.

شما به زمان احتیاج دارید. و این به معنای لزوما کار تمام وقت روی پروژه نیست. به معنای زمان برای کنارهم قراردادن برخی ایده ها است و سپس فرصت دادن به ایده ها برای کنارهم قرار گرفتن است ، سپس بروید و به کار دیگری برسید .دوباره به سراغ ایده ها برگردید و ببیند آیا آنچه احساس می‌کردید، درست بود و همه چیز درست است؟

چرا ما شکست می‌خوریم؟ چون می توانیم یاد بگیریم که خودمان  را دوباره سرپا کنیم.

بتمن و سوپرمن شخصیت های بسیار متفاوتی هستند اما هر دو نمادین و  قدرتمند هستند. پیدا کردن یک داستان مناسب برای آنها هر دو مهم است.

من هرگز خودم را فردی خوش شانس نمی دانستم. من بی نهایت بدبین هستم. من واقعاً هستم.

همیشه فیلم بین بودم. سینما همیشه دغدغه من بود.فیلم‌ها را دوست دارم،همه نوع فیلمی را.