بایگانی‌ها

هالیوود در بن‌بست

هالیوود در بن‌بست
هالیوود در بن‌بست

اعتصاب نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان آمریکا/اعتراض به دستمزدها  

«پول نویسندگان را بدهید یا  (داستان) وراثت را لو می‌دهیم!» ، این از متن پلاکاردهایی است که چند ساعت پس از فراخوان اتحادیه نویسندگان آمریکا برای اولین بار در پانزده سال گذشته، در خیابان‌های شهر نیویورک در  دست نویسندگان دیده شد. نخستین تجمع اعتراضی  با حدود 200 نفر از نویسندگان و حامیان اعتصاب در خیابان پنجم شهر نیویورک برگزار  شد و سپس این تجمعات اعتراضی به شهر لس‌آنجلس رسید.

دنی استرانگ، نویسنده و خالق سریال «دوپسیک» درباره اینکه چرا اعتصاب برای اتحادیه ضروری است صحبت‌هایی را با مجله ورایتی مطرح کرد.او گفت: «این موضوعات بسیار عمیق و بسیار مهم هستند. کل چشم انداز رسانه به دلیل پخش آنلاین فیلم‌ها و سریال‌ها-پلتفرم‌ها- به شدت تغییر کرده است. این  مسائلی بود که باید سه سال پیش به آن می پرداختیم، اما به دلیل همه گیری  نویسندگان با مهربانی موافقت کردند که آن را پیگیری نکنند. در این سه سال، پلتفرم‌ها صرفا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند در حالی که سایر رسانه های پخش فرعی تنها و کوچکتر شده اند. بنابراین این موضوع برای نویسندگان به یک موضوع بزرگتر و حتی مهم تر تبدیل شده است تا سهم منصفانه تری از  پلتفرم‌ها را بگیرند.

 

اور لیدی.جونیور، فیلمنامه‌نویس که در نگارش سریال‌هایی مانند «ژست»،«داستان ترسناک آمریکایی»، «شفاف/Transparent» مشارکت داشته، عقیده دارد که بزرگترین مسئله  پرداخت عادلانه آخرین چک دستمزد نویسندگان است. «جالب است که مدیران اجرایی و مدیران پلتفرم‌ها به سهامداران می گویند که آینده  به پلتفرم‌ها تعلق دارد و آنها یک صنعت قوی هستند و ارزش سرمایه گذاری را دارند.و با این حال آنها به اتحادیه نویسندگان خلافش را می‌گویند و  ابراز می‌کنند که از آینده صنعت مطمئن نیستند و بنابراین نمی توانند نیازهای ما را برای پرداخت منصفانه آخرین دستمزد   و در موعد مقرر برآورده سازند.»

هیلاری بتیس، که  برای سریال‌هایی مانند «آمریکایی ها» محصول شبکه اف ایکس و مینی‌سریال «The Dropout» نویسنده بوده، به همراه دو فرزند کوچک خود در یک کالسکه در اعتراضات شهر  نیویورک شرکت کرد. بتیس در مورد بچه هایش گفت: «این تمام دلیلی است که من اینجا حضور دارم.  بخاطر من است که فرزندانم بیمه درمانی دارند.بخاطر من است که آنها مهدکودک می‌روند. بخاطر من است که آنها سقفی بالای سر  و غذا دارند و همه اینها به این دلیل است که من یک نویسنده هستم.» او ادامه داد: «نویسندگی شغلی پایدار نیست. “من اینگونه از خانواده ام حمایت می کنم. ما سزاوار دستمزد عادلانه  هستیم. ما شایسته پرداخت عادلانه برای اتاق هایی هستیم که در آن حضور داریم. من برای سریال‌های زیادی کار کرده ام.  تعداد زیادی «پایلوت/قسمت اول» سریال‌ها را نوشتم و هنوز، سال به سال، به سختی بیمه درمانی خود را تامین می کنم. من مجبورم بیشتر از  توانم کار بپذیرم تا بتوانم از پس مخارج بربیایم.»

 

قرار است  اعتصاب‌ها  و تجمعات بیرون  از دفاتر مرکزی استودیو‌ها  در سراسر منطقه لس آنجلس، از جمله استودیو فاکس  قرن بیستم در غرب لس آنجلس، سونی پیکچرز اینترتینمنت، آمازون و دفاتر مرکزی اپل در کالور سیتی، نتفلیکس و پارامونت گلوبال در هالیوود، ان بی سی و برادران وارنر در بربنک برگزار شود.