بایگانی‌ها

همکاری جیمز نیوتن هاوارد با مالیک

همکاری جیمز نیوتن هاوارد با مالیک
همکاری جیمز نیوتن هاوارد با مالیک

ترنس مالیک کارگردان گزیده‌کار سینماست اما او هم پروژه های نیمه تمام دارد

جیمز نیوتن هاوارد در مصاحبه جدیدی اعلام کرد که با ترنس مالیک در فیلمی از او که به نمایش درنیامده همکاری داشته است. نام این فیلم «مرحمت الهی برای سالار گناهکاران/ Grace Abounding to the Chief of Sinners» است.

هاوارد در مصاحبه‌ای با سایت راجر ایبرت به بهانه ساخت موسیقی متن فیلم وسترن «اخبار دنیا» از تجربه همکاری با ترنس مالیک نیز صحبت کرد.
او گفت : «فیلم زندگی پنهان (ساخته ترنس مالیک) خالص و ساده بود عقیده دارم اگر تری مالیک به همکاری با شما علاقه‌مند است، باید پاسخ مثبت بدهی. چندین سال پیش با مالیک در فیلم دیگری به نام «مرحمت الهی برای سالار گناهکاران» همکاری کردم که البته عنوان فیلم چندان تجاری نبود. »

هاوارد ادامه داد: « مالیک یکبار به استودیوی من آمد – هنوز فیلمی در کار نبود، فقط فیلمنامه را نوشته بودند – و من بر اساس گفتگوی‌مان برای فیلم موسیقی ساختم. او چهار بار به استودیو آمد و بعد دیگر نیامد. و من تا هشت سال بعد با او ارتباطی نداشتم، تا اینکه تماس گرفت و گفت که می‌خواهی موسیقی «زندگی پنهان» را بسازی؟که پاسخ من مثبت بود. »

«مرحمت الهی برای سالار گناهکاران» نام یک زندگی نامه قرن هفدهمی نوشته‌ پل بانیان انگلیسی است که یک پوریتان بود و به جرم موعظه بدون مجوز به دوازده سال حبس محکوم شد. آیا مالیک قصد اقتباس از این کتاب را داشته یا نه؟ روشن نیست، اما به نظر می‌رسد که تحت تأثیر آن قرار داشته، او «شوالیه جام‌ها» را در سال ۲۰۱۵ از کتاب «سیر و سلوک زائر» (The Pilgrim’s Progress) این نویسنده اقتباس کرد.