بایگانی‌ها

والت دیزنی در گور می‌لرزد

والت دیزنی در گور می‌لرزد
والت دیزنی در گور می‌لرزد

▪️بازسازی لایو-اکشن فیلم «سفیدبرفی و هفت کوتوله» قربانی حرف‌های شده که در چند هفته گذشته به گوش می‌رسد و هنوز یک فریم از این فیلم به نمایش نیامده است. عده‌ی از تغییراتی که نسبت به نسخه اصلی آن-انیمیشن کلاسیک دیزنی- در این نسخه اعمال شده، خشمگین هستند که شامل جایگزینی موجوادت جادویی به جای هفت کوتولوه و حذف شاهزاده از داستان است.

 

دو کارگردان و تعدادی انیماتور  نسخه سال 1937 را ساختند که یکی از آنها دیوید هَند فقید است. پسر هند،که او نیز نامش دیوید است،عقیده دارد نه تنها پدرش بلکه خود والت دیزنی هم در صورت زنده بودن، این بازسازی را تایید نمی‌کردند.

 

در گفتگوی با تلگراف، هند گفت والت دیزنی و پدرش در گور می‌لرزند، اگر زنده بودند و نسخه جدید سفیدبرفی را می‌دیدند:«مفهوم داستان کاملا متفاوت شده و من کاملا با آن مخالف هستم. من می‌ دانم که  پدرم و والت دیزنی  با این نسخه بشدت مخالفت می‌کردند  و این یک جور بی احترامی است که استودیو تلاش می‌کند اثر متفاوتی براساس فیلمی ارائه بدهد که پیشتر چنین موفقیت عظیمی داشته است. افکار آنها حالا خیلی رادیکال است. داستان‌ها را تغییر می‌دهند. تمام فرآیند کاراکترها را عوض می‌کنند. از خودشان نکات جدید در داستان می‌سازند. من کاملا مخالف این تغییرات هستم. راستش کاری که  آنها با این فیلم‌های کلاسیک انجام داده اند ، تا حدی آزاردهنده می‌بینم.»

 

« هیچ احترامی برای اثری که والت دیزنی و پدرم  ساخته، قائل نیستند. به  نظرم والت دیزنی و پدرم در گور خواهند لرزید.»

پدر هند تا سال‌های 1990 برای کمپانی دیزنی کار کرد. پیشتر کمپانی دیزنی «دیو و دلبر»، «علاالدین»؛«شیرشاه» و «دامبو» را به فیلم‌های لایو اکشن تبدیل کرده بود. «بامبی» به کارگردانی سارا پالی پروژه تازه دیزنی است.