بایگانی‌ها

واکنش گرم‌تر اروپایی‌ها به بلوند

واکنش گرم‌تر اروپایی‌ها به بلوند
واکنش گرم‌تر اروپایی‌ها به بلوند

▪️«بلوند» ساخته اندرو دامینیک در اروپا بهتر از آمریکا با استقبال روبرو شد. «بلوند» که برای آنا د آرماس نامزدی اسکار را در پی داشت و هم نامزد چند جایزه تمشک زرین بدترین‌های سال شد از جمله بدترین فیلم، یکی از فیلم‌های پرمناقشه سال گذشته میلادی بود. آنا د آرماس که نقش مرلین مونرو را در فیلم ایفا می‌کند درباره تفاوت واکنش‌ها و استقبال‌ها در جشنواره ونیز و سن سباستین و برخورد منتقدها با فیلم توضیح داد.

«زمانی که فیلم را در جشنواره ونیز یا سن سباستین به نمایش درآوردیم واکنش‌ها به مراتب گرم‌تر از واکنش‌ها در آمریکا بود. البته  بیشترین واکنش هایی که باعث بیشترین توجه شد در آمریکا رخ داد. اما  همه تجربه در آمریکا  نبود. شنیدین چنین واکنش‌های سخت بود. اما همیشه باید به تجربه‌ای که داشتی رجوع کنی و انگیزه‌ای که باعث حضور در فیلم  شد و جذب پروژه شدی. تغییری که ایجاد نمی‌کند. شما کارگردان داری، همکاران بازیگری داری که با آنها همواره می توانی حرف بزنی.هرچقدر تنفر مردم از فیلمت می‌توان سخت باشد، کاری هم از دست کسی ساخته نیست. بلوند فیلمی نبود که برای خوشایند مردم یا دوست داشته شدن ساخته شود. فیلم سختی برای دیدن بود.»

«بلوند از مرلین مونرو بدگویی نمی‌کند.اتفاقا برعکس است. فکر می‌کنم از محیط و صنعت سینما بد می‌گوید. هضم این نکته برای اهالی صنعت سینما سخت است. احساس می‌کنم که «بلوند» باعث حس حضور تماشاگر در بطن داستان هم می‌شود. ما  در آن زمان در ایجاد  شرایط مقصر بودیم، الان هم در  استثمار بازیگران، کانون توجه قرار دادن مردم در انظار جامعه سهم داریم. ما، تماشاگران این کار را می کنیم. و من  احساس می کنم که شاید بعضی از مردم فکر کنند که کسی انگشت اتهام را به سوی آنها بلند کرده است.»

اندرو دامینیک در جشنواره جهانی دریای سرخ در عربستان به منتقدان آمریکایی که بیشترین واکنش منفی را به فیلم او داشتند حمله کرد و گفت:« آنها از فیلم متنفر بودند و واکنش منفی  ها آنها کاملا به این دلیل است که آمریکایی‌ها این روزها فقط می‌خواهند زن قدرتمند روی پرده سینما ببینند.»