بایگانی‌ها

وضعیت مبهم یک فیلم ایرانی در برلین

وضعیت مبهم یک فیلم ایرانی در برلین
وضعیت مبهم یک فیلم ایرانی در برلین

در روزهای گذشته روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین فهرست اولیه‌ای را از فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف این جشنواره منتشر کرد.

در بخش مسابقه و پانوراما فعلا اثری از سینمای ایران دیده نمی‌شود. اما سازندگان فیلم «اسرافیل» اعلام کرده اند که دومین ساخته‌ی آیدا پناهنده به برلین دعوت شده اما هنوز تصمیمی از جانب سازندگان فیلم برای حضور در جشنواره گرفته نشده است.

ظاهرا «اسرافیل» در بخش جنبی فروم جشنواره پذیرفته شده و همین مسئله تردید سازندگان فیلم را به همراه داشته که با پذیرش حضور در فروم برلین، فرصت حضور در جشنواره‌های دیگر مانند «کن» از بین برود.  چرا که«ناهید» فیلم قبلی پناهنده نیز در بخش جنبی کن به نمایش در آمده و با استقبال مواجه شده بود.

وضعیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره برلین با توجه به حاشیه‌های پیش آمده برای آن لوئیکه نماینده این جشنواره در تهران هنوز مشخص نیست. پیش از این گفته می‌شد که آثاری چون پدیده (علی احمدزاده)، یواشکی (رضا درمیشیان)، لرد (محمد رسول‌اف) و هجوم (شهرام مکری) شانس بیشتری برای نمایش در برلین خواهند داشت، فیلم‌هایی که هیچکدام در جشنواره فجر امسال به نمایش در نمی‌آید.

«اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که به بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد و چون این جشنواره ملی است و نه بین‌المللی، ‌حضور در آن مانعی برای شرکت فیلم در جشنواره‌های جهانی ندارد. هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی این فیلم هستند.