دنیای تصویرآنلاین-نماهای نزدیکی که پل توماس اندرسن در فیلمهایش بکار میبرد یکی از ویژگی های مثبت فیلمسازی اوست.تنها جاناتان دمی فقید در این ویژگی همتای پل توماس اندرسن است. در مصاحبهایی اندرسن به بری جنکینز، کارگردان«مهتاب» و «اگر بیلی استریت میتوانست به سخن درآید» گفت که به نماهای نزدیک او در فیلمهایش حسادت میکند.
«من به شدت به نماهای نزدیک تو حسادت میکنم. یک صف از فیلمسازان هست که تلاش میکنند نماهای نزدیک جاناتان دمی را در فیلمهای شان داشته باشند.من مدام در تلاش هستم.اما باید اعتراف کنم،تو خیلی بهتر از دیگران نمای نزدیک استفاده میکنی.با خودم می گویم چطوری این کار رو انجام میده؟من به سختی تلاش کرده ام.گمان میکنم کلوزآپ را باید از صورتهای صحیح گرفت…»
بری جنکینز چنین واکنش نشان داد:«اجازه بدهید ثبت شود که پل توماس اندرسن به کلوزاپ های من حسادت میکند! برام کافیه!»