بایگانی‌ها

پل شریدر سه‌گانه را تکمیل کرد

پل شریدر سه‌گانه را تکمیل کرد
پل شریدر سه‌گانه را تکمیل کرد

پل شریدر  فیلمبرداری «استاد باغبان » را ظرف چهار هفته را در 4 مارس به پایان رساند.

.

در تریلر جنایی شریدر، جوئل اجرتون نقش باغبان یک ملک آمریکایی را  بازی می کند که مجبور می شود با گذشته تاریک خود روبرو شود. کارفرمای او، بیوه ثروتمند (سیگورنی ویور) است. هنگامی که سیگورنی ویور از او می‌خواهد که خواهرزاده بزرگ سرکش و آشفته‌ اش را بپذیرد، رازهای تاریکی از گذشته خشونت‌آمیز مدفون اجرتون برملا می‌شوند.

.

 

آیا  «استاد باغبان» سه گانه شریدر را کامل می کند که در فضای فیلم‌های روبر برسون است؟  به نظر می رسد که  آری. این فیلم در ادامه «فرست ریفورمد/ First Reformed» و  «شمارنده کارت/The Card Counter» است.

.

یکی از دوستان نزدیک پل شریدر در نخستین واکنش‌ به فیلم او نوشت:

 

 

عاشق فیلم شدم. مطمئن نیستم که دنیا نیز عاشقش شود، اما من آن را یک پیروزی عجیب و غریب یافتم. کار همان پیرمردی است که در یک مجله می نویسد!(کنایه به حال و هوای فیلم های پل شریدر) بنابراین، بله، استاد باغبان سه گانه برسون را کامل می کند.

 

فیلم درباره باغبانی در مزرعه‌ای در جنوب است که مربی و معشوقه دختر جوانی می‌شود که «در معرض خطر» است. ما متوجه شدیم که باغبان گذشته ای در یک جنبش برتری طلبی سفیدپوستان داشته است.

 

«استاد باغبان» فیلمی گستاخ، با اعتماد به نفس، عجیب و غریب در حال و هوای، «رستاخیز آدام» است. باز هم، نمی دانم که آیا تماشاگران سر تعظیم فرود خواهند آورد یا خیر، اما من  فیلم را شخصی، عجیب و کاملاً جذاب دیدم. و خیلی بهتر (مطمئناً با بازیگران بهتر) از  شمارنده کارت!»

.

احتمال دارد که فیلم شریدر در جشنواره ونیز رونمایی شود.