بایگانی‌ها

پل نیومن می‌خواست «قدرت سگ» را تولید کند

پل نیومن می‌خواست «قدرت سگ» را تولید کند
پل نیومن می‌خواست «قدرت سگ» را تولید کند

نویسنده و کارگردان«قدرت سگ»، جین کمپیون و ستاره فیلم بندیکت کامبربچ، گفتند پل نیومن یکی از ستارگان قدیمی بود که قبل از آنها سعی در اقتباس از  کتاب «قدرت سگ» نوشته توماس ساویج داشت.

 

 

 

 

روز یکشنبه جین کمپیون در نشستی که به همت سایت ددلاین برای فیلم‌های مطرح فصل جوایز برگزار شد، چنین گفت: «کتاب قبلاً پنج بار برای اقتباس انتخاب شده بود. ظاهراً پل نیومن در یک مقطع آن را انتخاب کرده بود.»

 

.

 

کامبربچ در نقش فیل بربنک، دامدار ثروتمند مونتانا ایفای نقش می کند. او با برادرش جورج (جسی پلمونز) مزرعه ای را اداره می کند . وقتی جورج تصمیم برای ازدواج با رز (دانست) و بزرگ کردن پسر بیوه  زن به نام پیتر (کودی اسمیت-مک فی)  می‌گیرد، اختلاف میان برادران شعله ور می‌شود و فیل مادر و پسر را عذاب می دهد.

 

.

کامبربچ گفت: «هی، اگر نقش برای پل نیومن کافی و خوب بوده، من کی هستم  که از این فرصت دوری کنم. هر بار که موضوع پل نیومن را می‌شنوم می‌گویم، لعنتی، کاش آن فیلم را می‌دیدم.»

 

کمپیون اعتراف کرد که با پنج تلاش قبلی برای ساخت فیلم خود نگران حرف و حدیث در این داستان بود. با این حال، پیچیدگی‌های شخصیت فیل برای او بسیار لذت بخش بود که نمی‌توانست در برابر ساخت «قدرت سگ» مقاومت کند.

 

کمپیون توضیح داد:«این داستان پیچیده، جالب و شخصی است. من وقتی کتاب را می‌خواندم احساس کردم که دارم زندگینامه یک نفر را می‌خوانم. «مطمئناً، پس از آن که پیشگفتار آنی پرو را خواندم(در چاپ مجدد کتاب)، او به بخش های زیادی از داستان اشاره کرد که بازتاب دهنده زندگی توماس ساویج است.»

 

کامبربچ برای یادگیری مهارت های دامداری  شخصیت فیل به مونتانا رفت. این بازیگر گفت که به این جنبه برای دقیق بودن نقش‌آفرینی نیاز داشت، اما به تلاطم درونی فیل کشیده شد.

«قدرت سگ» برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره ونیز و یکی از فیلم‌های مطرح امسال است