بایگانی‌ها

پوستر جشنواره فجر رونمایی شد

پوستر جشنواره فجر رونمایی شد
پوستر جشنواره فجر رونمایی شد

بعد از دو روز تعویق به دلیل فاجعه‌ی پلاسکو، پوستر سی و پنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر به صورت رسمی در موزه سینما رونمایی شد. پوستری که  طبق اعلام قبلی، تصویری است از علی حاتمی فقید، فیلمسازی که تمام فیلم‌هایش بعد از انقلاب در جشنواره‌ی فجر به نمایش در آمد اما سهمش از سمیرغ‌های جشنواره فقط دو نامزدی در رشته طراحی صحنه بود.

در این مراسم که اجرای آن را امید روحانی بر عهده داشت و جمع قابل توجهی از چهره‌های سینمایی، از جمله علی عباسی تهیه‌کننده «حسن کچل» و «سوته‌دلان» دو اثر شاخص حاتمی، مهمان آن بودند، پوستر جشنواره در حضور زهرا و لیلا حاتمی، محمد علی کشاورز و البته محمد حیدری دبیر جشنواره رونمایی شد.

مدیر هنری این پوستر مانند سال گذشته مجید برزگر است و طراحی گرافیگ آن را حسن زارعی بر عهده داشته. نقاشی پوستر را هم علی بیگی پرست بر اساس عکسی از عزیز ساعتی کشیده و خوشنویسی آن را هم حسن عکاسی پرزاد انجام داده است.

تصویر حاتمی به‌عنوان یکی از پیشگامان سینمای ملی برای پوستر امسال انتخاب شده است. سال گذشته نیز از تصویر خسرو شکیبایی در پوستر جشنواره استفاده شده بود که طراحی و اجرای آن پوستر با حاشیه‌های زیادی همراه شد.

پوستر امسال هم با وجود ‌آن که نام‌های معتبری را یدک می‌کشد، چندان راضی‌کننده نیست. کنار هم قرار گرفتن نقاشی چهره‌ی حاتمی  با  دست و کلاکتی که وارد کادر شده کاملا نامانوس به نظر می‌رسد.

اگرچه جشنواره‌ی فجر در اصل یک رویداد سینمایی نه چندان استاندارد بومی است، اما در بحث پوستر می‌توان نمونه‌هایی از جشنواره‌ی معتبر سینمایی در نقاط مختلف دنیا را مرور  و با پوستر امسال جشنواره فجر مقایسه کنید.

پوستر جشنواره فیلم فجر

 

پوستر جشنواره کن 2016

پوستر جشنواره برلین 2017

 

پوستر جشنوره ونیز 2016

 

پوستر جشنواره تونتو 2016

 

پوستر جشنواره ساندنس 2017

 

پوستر جشنواره آنتالیا 2016

 

پوستر جشنواره شانگهای 2016