بایگانی‌ها

پیش‌بینی استیو پوند از نامزدهای اسکار بهترین فیلم

پیش‌بینی استیو پوند از نامزدهای اسکار بهترین فیلم
پیش‌بینی استیو پوند از نامزدهای اسکار بهترین فیلم

استیو پوند، منتقد سایت «د رپ» در مقاله‌ای احتمال نامزدی فیلم‌های «بلفاست»،«قدرت سگ»،«شاه ریچارد»،«تل‌ماسه» را در رشته بهترین فیلم زیاد دانست. با توجه به اینکه امسال باید در ده رشته نامزدهای اسکار بهترین فیلم انتخاب شوند و با توجه به برگزاری جشنواره ونیز، تلوراید و نیویورک، استیو پوند پیش‌بینی می‌کند که روز هفتم مارس نام این فیلم‌ها می‌‌تواند به عنوان نامزد اعلام شود:بلفاست، کینگ ریچارد،قدرت سگ، تلماسه، بیا بیا، کودا،تراژدی مکبث، سیرانو،چشمان تامی فی،اسپنسر،گزارش فرانسوی، دختر گمشده، راکت سرخ،زمانی برای مردن نیست.

 

پوند در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد با توجه به اینکه در چهار سال گذشته آکادمی اعضای فراوان غیرآمریکایی به عضویت پذیرفته یک فیلم غیرانگلیسی زبان دومرتبه در چهار سال گذشته نامزد اسکار بهترین فیلم شده است و «انگل» ساخته بونگ جون-هو برنده شاخه بهترین فیلم هم شد.

 

در میان فیلم‌های غیرانگلیسی زبان، استیو پوند برای قهرمان ساخته اصغر فرهادی و مادران موازی ساخته پدرو آلمودوار و دست خدا ساخته پائولو سورنتینو شانس بیشتری قائل است.

درباره «قهرمان» می‌نویسد:«اصغر فرهادی دوبار برای ایران برنده جایزه اسکار برای فیلم‌های «جدایی» و «فروشنده» شده است و «قهرمان»، این بازی اخلاقی مطمئن و درهم تنیده ممکن است بهترین انتخاب در بین فیلم های غیر انگلیسی برای ورود به رقابت بهترین فیلم باشد.»

.

 

استیو پوند در ادامه به فیلم‌هایی اشاره می‌کند که هنوز به نمایش در نیامده و اطمینان نداریم که این فیلم‌ها می‌توانند رقیب باشند، و باید منتظر شروع اکران آنها بمانیم.

«داستان وست ساید»،«سرای گوچی»؛«خانواده ریکاردو بودن»،Licorice Pizza،کوچه کابوس،به بالا نگاه نکن،، The Tender Bar ،تیک تیک … بوم!