بایگانی‌ها

پیش‌بینی دور از انتظار از برندگان اسکار

پیش‌بینی دور از انتظار از برندگان اسکار
پیش‌بینی دور از انتظار از برندگان اسکار

▪️بسیاری از کارشناسان با توجه به موفقیت‌های اخیر فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» در انجمن‌های نویسندگان، کارگردانان و… بر این باورند که مراسم اسکار با موفقیت این فیلم از دانیل‌ها به پایان می‌رسد.

اما منتقد ددلاین، پیت هاموند با چنین نظری مخالف است او پیش‌بینی می‌کند که «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر برنده جوایز اصلی اسکار در شب دوازدهم ماه مارس باشد.

او  این نظر را با توجه به صحبت‌هایی که با چند رای‌دهنده در ماه‌های گذشته داشته و به خصوص به خاطر مضمون ضد جنگ «در جبهه غرب خبری نیست» و شرایط دنیا و جنگ اکراین و  اهمیت چنین فیلمی بیان می‌کند.رای دهندگان باید برای رشته بهترین فیلم ، نامزدهای اسکار را براساس محبوبیتی که نزد آنها دارد از شماره یک تا ده مشخص کنند. احتمال دارد که در شاخه بهترین فیلم نظرات نسبت به فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» به دو دسته موافق و مخالف سرسخت تقسیم شود. به خصوص که رای‌دهندگان مسن‌تر اقبال کمتری به این فیلم شاید نشان بدهند و برای آنها «در جبهه غرب خبری نیست» ارزشمندتر جلوه کند. پیت هاموند پارافرتر گذاشته و می‌نویسد که  هیچ نامزد دیگر در رشته بهترین فیلم شانسی در مقابل «در جبهه غرب خبری نیست» ندارد.

اما نکته ای که شاید پیت هاموند به آن توجه نکرده باشد این است که منتقدان قدیمی و پا به سن گذاشته نیز فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» را در فهرست ده فیلم برتر سال قرار دادند و مسلما فیلم برای منتقدان و کارشناسان جوان‌تر اهمیت بیشتری دارد.