بایگانی‌ها

ژولیوس سزار، کلئوپاترا و لئونارد کوهن!

ژولیوس سزار، کلئوپاترا و لئونارد کوهن!
ژولیوس سزار، کلئوپاترا و لئونارد کوهن!

چند ماه از نمایشگاه E3 می‌گذرد و دنیای گیم همچنان کم سر و صداترین ماه‌های خود را پشت سر می‌گذارد. نمایشگاه امسال تنها به چند تریلر خلاصه شد و خبر خاصی از معرفی محصول و ایده‌های خلاقانه نبود. «ندای وظیفه»، «خدای جنگ»، «Red Dead 2»، «دیترویت»، «نید فور اسپید» و البته «اساسینز کرید: ریشه‌ها» از جمله مهم‌ترین‌های فصل گیم امسال خواهند بود تا شاید امسال، 2010 طلایی نسل هفتم تکرار شود.

از بعضی بازی‌ها تریلرهایی از گیم‌پلیشان نمایش داده شد، اما هیچ چیز همانند تریلر سینماتیک بازی نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی حال و هوا و تم غالب بر بازی باشد. از میان بازی‌های نام‌برده  تریلر سینماتیک «اساسینز کرید: ریشه‌ها» به تازگی منتشر شده تا شاید سطحی بودن و زرق و برق بی‌خود تریلر منتشر شده در E3 را بپوشاند، اما برای طرفداران دو آتشه‌ی این سری مرموز، خونین و اصیل این اقدام تبدیل می‌شود به ترس از تکراری فاجعه‌وار سه بازی آخر و البته که فوجی از سؤال‌های بی پاسخ.

 یکی از نکات عجیب هم قطعه موسیقی است که روی این تریلر استفاده شده است. قطعه «تاریک‌تر از این می‌خواهی» از لئونارد کوهن بر روی تریلر بازی‌ای از ریشه‌های مصر باستان!؟ این اقدام یوبیسافت تنها می‌تواند دو حالت داشته باشد یا از سر خودنمایی و شوآف است، اینکه یوبیسافت برای پوشاندن ضعفش در خلق داستان و فضاهای تیره و تار همانند بازی‌های نخستین این مجموعه دست به دامن صدای رمزآلود کوهن شده باشد تا بعد دوسال دوری از مارکت کمی تبلیغ کند، یا بازی آنقدر خوب است که جز صدای رمز آلود کوهن چیزی روی آن ننشسته؟!

در این بین مهم‌ترین سؤال این است که آیا مجموعه‌ی بازی‌ای که از الموت شروع شده و در ایتالیای باشکوه رونسانس به اوج رسیده می‌تواند ریشه‌هایش را در مصر باستان پیدا کند؟ برای پاسخ به این سؤال تنها باید منتظر ماند و البته امیدوار.