بایگانی‌ها

کار عجیب و غریبی نمی‌کنم

کار عجیب و غریبی نمی‌کنم
کار عجیب و غریبی نمی‌کنم

اصغر فرهادی در اکران مستند سینمایی «درباره فروشنده» که روایتی مستند از شکل‌گیری ایده و فیلم‎نامه، تا آخرین مراحل ساخت فیلم «فروشنده» است، اظهار کرد: حرف‌های عجیب و اغراق‌آمیزی درباره پشت صحنه و نوع کار من گفته می‌شد، اما با ساخت این مستند نشان داده می‌شود که این کارها دست‌یافتنی است و هرکس می‌تواند روش خودش را پیدا کند.

به گزارش ایسنا، اکران مستند سینمایی «درباره فروشنده» به کارگردانی وحید صداقت و تهمینه منزوی با حضور اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» چهارشنبه ۲۷ تیرماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

پیش از اکران این مستند، اصغر فرهادی اظهار کرد: حرف‌های بسیاری درباره نوع کار من گفته می‌شد که با دیدن پشت صحنه فیلم، بخش‌هایی از آن برطرف می‌شود و معلوم می‌شود که من کار عجیب و غریبی انجام نمی‌دهم. مثلا در برخی مصاحبه‌ها حرف‌هایی اغراق‌آمیز از نحوه کار ما زده می‌شد، اما با ساخت این مستند نشان داده می‌شود که این کارها دست‌یافتنی است و هر کس روش خودش را می‌تواند پیدا کند.

در ادامه وحید صداقت یکی از کارگردانان این مستند سینمایی در سخنان کوتاهی بیان کرد: اتفاق خوبی که در نمایش این مستند اتفاق افتاد این بود که وقتی این فیلم نمایش داده می‌شد، مخصوصا در شهرستان‌ها که شاید امکانات آموزشی به خوبی تهران نباشد، عده زیادی بودند که به ما پیغام میدادند و ازین بابت که این تجربه با آنها به اشتراک گذاشته شده خوشحال بودند و بابت اینکه به بخشی از سوالاتشان پاسخ داده شده خوشحال بودند و من هم ازین بابت از آقای فرهادی تشکر می‌کنم.

 این فیلم روایتی مستند از شکل‌گیری ایده و فیلمنامه، تا آخرین مراحل ساخت فیلم «فروشنده» هفتمین اثر اصغر فرهادی است که اسکار فیلم غیر انگلیسی زبان هشتاد و هشتمین دوره مراسم اسکار به آن تعلق گرفت. «درباره فروشنده» بر اساس تصاویر پشت صحنه فیلم همراه با صحبت‌های اصغر فرهادی و منتقدان بین المللی سینما روایت می‌شود.