بایگانی‌ها

کاپولا: براندو کلاس خودش را داشت!

کاپولا: براندو کلاس خودش را داشت!
کاپولا: براندو کلاس خودش را داشت!

 

دنیای تصویرآنلاین-فرانسیس فورد کاپولا  به مناسبت چهل سالگی  «اینک آخرالزمان» در جشنواره ترابیکا به سخنرانی پرداخت. او جزئیات بیشتری از تولید این فیلم کلاسیک را بیان کرد. کاپولا پذیرفته بود برای حضور هفتگی براندو در این فیلم که در مجموع 21 روز فیلمبرداری ش طول کشید یک میلیون دلار بپردازد.اما کاپولا دوران خوشی را با براندو سر صحنه گذراند.کاپولا می‌گوید همکاری با براندو چالش بزرگی بود.

« جایی خواندم که نوشته بودند من براندو را دوست نداشتم. براندو مرد شگفت انگیزی بود. من آدم‌های شگفت‌انگیزی را در زندگی دیده‌ام. اما براندو کلاس خودش را داشت و این فقط منحصر به بازیگری او نمی‌شد.حرف‌هایی که می‌زد، بسیار جالب بودند. چشم‌انداز او به زندگی جالب بود. او مثل یک بچه بزرگ بود. گاهی وقت‌ها یک کودک بزرگ نسبت به رفاقتی که دارد جدی نیست و کاری را که از او می‌خواهند، انجام نمی‌دهد.»

«پس وقتی که قول داد  برای نقش وزن کم کند ، سرصحنه درست شبیه یک بچه بی مسئولیت با اضافه وزن پیدایش شد.من برای سه هفته با دستمزد یک میلیون دلار او را در اختیار داشتم. ما تمام مدت با هم گپ می‌زدیم. پنج روز اول به صحبت درباره رادیو با موج کوتاه،مهاجران چینی،موریانه ها گذشت.کار جالبی بود. مارلون فکر می‌کرد که من قرار است بیش از پنج هفته او را در این فیلم نگه دارم و به او دو میلیون دلار دیگر بدهم.»

کاپولا می‌گوید:« پس از پنج روز ما هیچ پلانی با مارلون فیلمبرداری نکرده بودیم و فقط دو هفته دیگر او را در اختیار داشتیم. مارلون براندو فیلمسازی او را به چالش کشیده بود چون ابتدا حاضر نبود برای نقش کلنل  کورتز سرش را بتراشد.»

ترجمه:ا.ا