بایگانی‌ها

کاپولا:من کارگردان درجه دو هستم

کاپولا:من کارگردان درجه دو هستم
کاپولا:من کارگردان درجه دو هستم

فرانسیس فورد کاپولا خودش را فیلمسازی درجه دو می‌داند.این فیلمساز ۸۳ ساله در مورد میراث «پدرخوانده» – که امسال پنجاهمین سالگرد تولیدش را جشن می‌گیرد – صحبت کرده و اعتقاد دارد که این فیلم کلاسیک او را در چشمان مردم بالا برده داده است.

.

او که گفتگوی صمیمانه‌ای با مجله امپایر داشت،  چنین گفت: «شنیده‌ام که از پدرخوانده به عنوان یکی از بهترین فیلم‌هایی که تا کنون ساخته شده نام برده می‌شود.

.

وقتی با هنرمندان بزرگ سینما مانند جی دبلیو پابست و فریتز لانگ و مورنائوی بزرگ، هیچکاک و سپس کارگردانان بزرگ ایتالیایی و ژاپنی مقایسه می‌کنید – وقتی واقعاً به قهرمانان سینما نگاه می‌کنید، باید بگویم که من صرفا باید یک کارگردان درجه دو محسوب شوم.»

.

«اما من یک کارگردان درجه‌ دوی درجه یک هستم.»

.

 

کاپولا توضیح داد که «پدرخوانده» زندگی او را تغییر داد و وی را به چهره مشهوری تبدیل کرد، در حالی که در نهایت با فیلمسازان همسالانش برابر دیده شد.

.

او افزود: «در قلبم، تنها چیزی که واقعاً می خواستم این بود که یکی از آن گروه در نظر گرفته شوم، که اکنون هستم، زیرا وقتی درباره همه کارگردانان بزرگ دهه هفتاد میلادی صحبت می‌کنند، می گویند جورج لوکاس و فرانسیس کاپولا و مارتی (مارتین)اسکورسیزی. و استیون اسپیلبرگ و برایان دی پالما و پل شریدر.»

 

«پس من آنچه را که می‌خواهم دارم – من یکی از آن دسته هستم.»

 

در حالی که موضع او در مورد فیلم «پدرخوانده» در طول سال‌ها نرم‌تر شده است، او در زمان ساخت فیلم اشاره کرده بود که تولید فیلم کابوس بود زیرا دائماً احساس می‌کرد هیچ قدرتی ندارد و در خطر اخراج از پروژه است.

.

فرانسیس گفت: «پدرخوانده بدترین تجربه بود. فیلم اینک آخرالزمان به دلایل دیگر تجربه بسیار سختی بود، اما معمولاً آن فیلم‌هایی که من به بخاطرشان شهرت بدست آوردم، در طول کار کابوس‌هایی بودند.»