بایگانی‌ها

کاپیتان آمریکا پروپاگانداست!

کاپیتان آمریکا پروپاگانداست!
کاپیتان آمریکا پروپاگانداست!

لوک بسون از فیلم‌های ابرقهرمانی متنفر است. کارگردان «والرین» پیش‌تر هم گفته بود که برقراری ارتباط با چنان کاراکترهایی برایش بسیار سخت است. حالا او در گفتگویی تازه با وبسایت سینه‌پاپ پا را فراتر گذاشته و مجموعه فیلم‌های کاپیتان آمریکا را «پروپاگاندا» خوانده است.

او در قسمتی از این گفتگو اشاره می‌کند: «این فیلم‌ها کاملا آمریکایی هستند، اما نه به معنای خوبش. آن‌چه مرا بیش از همه آزار می‌دهد، این است که او (کاپیتان آمریکا) همیشه حاضر می‌شود تا برتری آمریکا بر جهان و عظمت آمریکایی‌ها را نشان دهد. کدام کشور دیگری در جهان را می‌شناسید که جرات داشته باشد چنین نامی بر روی یک فیلم بگذارد؟ مثلا «کاپیتان فرانسه» یا «کاپیتان برزیل»؟ هیچ کشوری! همه از چنین کاری خجالت می‌کشند. اما آن‌ها نام فیلم را «کاپیتان آمریکا» می‌گذارند و همه این را یک امر خیلی عادی تلقی می‌کنند. من اینجا نیامده‌ام تا پروپاگاندا بسازم. من می‌خواهم داستان‌گو باشم.»

علی‌رغم مخالفت بسون با این ژانر، او یک فیلم تقریبا ابرقهرمانی ساخته است: «لوسی» که در ان اسکارلت جوهانسون نقش زنی را بازی می‌کند که با خوردن یک داروی پیشرفته، توانایی ذهنی و هوش فرابشری پیدا می‌کند.

آخرین ساخته بسون، «والرین و شهر هزار سیاره»، یکی از بزرگترین پروژه‌های سینمایی امسال است که در فهرست فیلم‌های ناکام تابستان قرار گرفته.