بایگانی‌ها

کشتی را برگردانید آقای ترامپ!

لینچ به کن نمی‌رود
لینچ به کن نمی‌رود

مصاحبه عجیب روز گذشته دیوید لینچ که در آن از دونالد ترامپ تمجید کرده بود، شگفتی علاقه‌مندان سینما و کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشت. دونالد ترامپ نیز لینک مصاحبه را با همان تیتر «ترامپ می‌تواند یکی از بزرگترین روسای جمهور تاریخ آمریکا شود» در توییتر خود بازنشر کرد. با این‌حال لینچ امروز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نامه‌ای منتشر کرد و در آن بیان داشت که این جمله خارج از مفهوم کلی صحبت‌های او نقل شده است و او موافق سیاست‌های ترامپ نیست. لینچ همچنین در این نامه به ترامپ نیز انتقاد کرد و او را باعث ایجاد رنج و جدایی بین مردم دانسته است. با این‌حال اما لحن نامه لینچ بسیار ملایم و دوستانه است. از طرفی، لینچ گفته صحبت‌های او نیاز به توضیح بیشتر دارد اما در واقع نامه پر از عبارات کلی و مبهم است و هیچ توضیحی درباره منظور اصلی او از آن جمله مشهور وجود ندارد. در این نامه آمده:

«جناب آقای رئیس‌جمهور

این دیوید لینچ است که می‌نویسد. دیدم که شما مقاله برایتبارت را با تیتر “دیوید لینچ: ترامپ می‌تواند یکی از بزرگترین روسای جمهور تاریخ شود” ریتوییت کردید. کاش می‌شد من و شما با هم می‌نشستیم و صحبت می‌کردیم. این نقل‌قول که همه‌جا پخش شده، کمی خارج از مفهوم کلی حرف من در مصاحبه است و نیاز به توضیح دارد.

متاسفانه باید بگویم اگر شما ادامه مسیرتان را به همین شکل کنونی طی کنید، هیچ شانسی برای ماندگاری در تاریخ به‌عنوان یک رئیس‌جمهور بزرگ نخواهید داشت. چیزی که به‌نظر می‌رسد برای شما و کشور خوب نخواهد بود. شما دارید رنج و جدایی را در میان مردم گسترش می‌دهید. هنوز هم برای چرخاندن مسیر کشتی دیر نیست. سفینه ما را به سمت آینده‌ای روشن برای همه ما هدایت کنید. تحت یک رهبری مهربانانه، هیچ‌کس آسین نخواهد دید و همه پیروز خواهند شد. این چیزی است که امیدوارم درباره‌اش بیندیشید و با قلبتان به سویش بروید. تمام کاری باید بکنید، این است: با مردم طوری رفتار کنید که دوست دارید آن‌گونه با شما رفتار کنند.

دوست‌دار شما

دیوید لینچ»