بایگانی‌ها

کمک آلن دلون به فیلمی خاطره‌انگیز

کمک آلن دلون به فیلمی خاطره‌انگیز
کمک آلن دلون به فیلمی خاطره‌انگیز

به لطف بازیگر مشهور فرانسه ، آلن دلون بود که فرانسیس له موسیقی خاطره انگیز فیلم «داستان عشق» ساخته آرتور هیلر را ساخت. . آلن دلون با آهنگساز تماس گرفت و ترتیبی داد که او را در محل زندگی خود ملاقات کنند .له اولین تصاویر فیلم را ببیند و او را متقاعد ساخت که پیشنهاد را بپذیرد. فرانسیس له به لطف و همکاری آلن دلون با اهمیت ترین جوایز سینما را برای موسیقی متن «داستان عشق» دریافت کرد: اسکار و گلدن گلوب.

 

شاید مشهورترین موسیقی متنی که فرانسیس له ساخت به فیلم «داستان عشق» ساخته آرتور هیلر تعلق داشته باشد.

.

الی مک گرو که روزگاری همسر رابرت ایوانز، مدیر کمپانی پارامونت تهیه کننده فیلم داستان عشق بود درباره این موضوع می گوید:« من با رابرت ایوانز ازدواج کرده بودم که در آن زمان مدیر پارامونت بود. برخی از آهنگسازان واقعاً شگفت‌انگیز برای موسیقی متن فیلم تست داده بودند، و سپس، آلن دلون، که دوست خانواده، به‌ویژه رابرت بود، گفت: فکر می‌کنم شما باید بیایید فرانسه و از فرانسیس له بخواهید موسیقی را بسازد.

او موسیقی متن یک مرد و یک زن ساخته کلود للوش را ساخته بود که یکی از بهترین موسیقی های فیلم تمام دوران است و در آن زمان بسیار محبوب بود. بنابراین ما به پاریس رفتیم و آلن از ما خواست که به خانه او بیاییم و موسیقی را بشنویم. بدیهی است که از همان لحظه ای که آن را شنیدیم، به نظرمان باورنکردنی آمد .بدیهی است که فرانسیس له اسکاری را به شایستگی دریافت کرد. وقتی دیالوگی وجود ندارد , فقط موسیقی فرانسیس له شنیده می شود. من فکر می‌کنم بار احساسی فیلم بر دوش موسیقی متن این فیلم است ، زمانی که مردم فیلم را تماشا می کنند.»

.

آلن دلون سال 1970 در فیلم The Love Mates ایفای نقش کرده بود که موسیقی متن آن را فرانسیس له ساخت. و یکی از خاطره انگیزترین موسیقی متن فیلم‌های آلن دلون به این فیلم تعلق دارد. دلون آشنایی دیرینه با له داشت.

 

فرانسیس له با همه ستارگان زمان خود کار کرد، از جمله با بریژیت باردو که برای او آهنگ معروف “سن تروپز” را ساخت.