بایگانی‌ها

کپی‌کاری در بالاترین سطح ممکن

کپی‌کاری در بالاترین سطح ممکن
کپی‌کاری در بالاترین سطح ممکن

ستاره موسیقی تیلور سوئیفت چند سال اخیر خیلی سعی داشته تا مسیر متفاوتی را از مسیر شهرت جهانی‌اش (یعنی پرنسس دیزنی‌گونه‌ی موسیقی آمریکا) طی کند و یکی از این جهش‌ها هم درست کردن موزیک‌ویدیوهای پر خرج و شلوغ و پر از رفقای مدلینگش بوده است. البته این تغییر رویه موجب حیات این خواننده هم شده و تاکنون درآمد او از کنسرت‌ها و تورهایش همچنان حفظ و کلیک خور ویدیوهایش در یوتیوب به‌طرز دیوانه‌واری زیاد است، هرچند که ترانه‌هایش کمتر در پلی‌لیست آدم‌ها دیده می‌شود!

موزیک ویدیوی تازه منتشر شده از تیلور سوئیفت به‌نام “Delicate” ساخته‌ی جوزف کان در مدت چهار دقیقه به 10 میلیون بازدید رسید؛ اما برخی تماشاگران و یوتیوبرهای ثابت که این روزها تیزبین شده‌اند، شباهت درونمایه کلیپ و اکت تیلور در آن به فیلم کوتاه تبلیغاتی اسپایک جونز برای کمپانی کنزو به‌نام «جهان کنزو» شاکی‌شان کرد و واکنش‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به‌پا کرد. «جهان کنزو» با بازی مارگارت کوالی بازیگر سریال «بازماندگان»، تقابل زن جوانی با جامعه‌اش را نشان می‌دهد که اجرای عجیب اینترپرتیو در مکان‌های مختلف به مجموع آثار کوتاه مشهور و اوریجینال اسپایک جونز تعلق دارد، شباهت اجرا و ایده‌ی “Delicate” به «جهان کنزو» موجب اتهام کپی‌کاری به تیلور و کارگردان همیشگی‌اش جوزف کان شده است.

همه‌ی این‌ها در حالی است که تنها فرد از سرشناسان و افراد مشهور کلیپ‌ساز، کنی واسز تهیه‌کننده ویدیویی مجله نیویورک است که به این کلیپ واکنش منفی نشان داده و در حساب رسمی توئیترش تا جایی که توانسته فریم‌های مشابه میان این دو کلیپ را بیرون کشیده است!