بایگانی‌ها

گوش بریده و مذاکره با آدم‌رباها

گوش بریده و مذاکره با آدم‌رباها
گوش بریده و مذاکره با آدم‌رباها

وقتی که در دهه 70 میلادی، نوه ثروتمند‌ترین مرد جهان توسط گانگسترهای ایتالیایی دزدیده شد، پدربزرگ او از دادن پول خودداری کرد  در نتیجه گوش بریده نوه را در یک پاکت به او تحویل دادند. در نهایت پل گتی با آدم‌رباها به چانه‌زنی پرداخت و توانست با تخفیف بسیار نوه خود را آزاد کند.

پل گتی در آن زمان به دلیل داشتن شرکت گتی اویل، ثروتمندترین مرد دنیا بود. کسی که با قراردادهایی که در دهه پنجاه با سعودی‌ها و کویتی‌ها بسته بودند، توانست به این ثروت برسند. او سال‌ها نتوانست به منبع نفتی مهمی برسند. اما کمی بعد به بزرگترین منبع نفتی تاریخ رسید به طوری که برای انتقال آن نیازمند اختراع نوع جدید کشتی که امروزه به عنوان (که امروزه به عنوان سوپرتانکر شناخته می‌شود) منجر شود.

این اتفاق که تنها یکی از بدبیاری‌های خاندان گتی (که از طلاق تا اوردوز هروئین) است که به «نفرین خاندان گتی» معروف شده. حالا در «تمام پول‌های جهان» ریدلی اسکات به این داستان نقب زده، کریستوفر پلامر (که جایگزین کوین اسپیسی شد) نقش گتی بزرگ را بازی می‌کند و میشل ویلیامز نقش ابیگیل هریس مادر نوه دزدیده شده را ایفا می‌کند.

با توجه به 3 کاندیداتوری فیلم از جمله بهترین بازیگر برای کریستوفر پلامر، باید دید که «تمام پول‌های جهان» می‌تواند در فصل جوایز اقبال داشته باشد یا نه؟