بایگانی‌ها

یازده نامزد احتمالی برای جیمز باند بعدی

اختلاف تهیه کنندگان جیمزباند
اختلاف تهیه کنندگان جیمزباند

 سینا بحیرایی

به نظر می‌آید خداحافظی دنیل کریگ از دنیای جیمز باند قطعی شده است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چه کسی جایگزین او خواهد شد و مسیر این سری به کدام سمت خواهد رفت؟ در ادامه ما به بررسی بازیگرانی پرداخته ایم که می‌توانند گزینه های مناسبی برای نمایش این مامور مخفی شیک پوش بریتانیایی باشند.

در آماده کردن این لیست چند نکته مد نظر بوده است. اول این که این بازیگر باید بریتانیایی یا ایرلندی باشد. از زحماتی که آمریکایی‌ها برای این سری می‌کشند، سپاسگزاریم، ولی جیمز باند باید بریتانیایی باشد. انتخاب یک بازیگر آمریکایی اشتباه محض است و ممکن است منجر به بروز یک جنگ بین بریتانیا و آمریکا شود!

نکته دیگر این است که بازیگر بعدی باید برای سال ها ایفاگر نقش جیمز باند باشد، یعنی تهیه کنندگان روی آن سرمایه‌گذاری بلند مدتی خواهند داشت. به عبارت دیگر جیمز باند بعدی نباید خیلی پیر باشد.

نکته‌ی دیگر، بازیگرانی که در حال نقش آفرینی در بلاک باسترهای دیگری هستند کنار گذاشته شده اند (مثل هنری کویل در سری سوپرمن و بندیکت کامبربچ در شرلوک و دکتر استرینج). به این ترتیب یک لیست جمع و جور از بازیگران نوآمده و یا مشهور دربازه سنی بیست تا چهل سال آماده شده است. به ویژه که در روزهای اخیر با داغ بحث حضور چهره‌ی تازه‌ای چون تام هیدلستون در نقش مامور 007، مرور این فهرست اسلش فیلم جذابیت‌های بیشتری هم خواهد داشت.

تام هیدلستون

تام هیدلستون (35 ساله)

تام هیدلستون جیمز باند مورد علاقه‌ی خوره‌های کتاب است. ظاهر مرتب و شخصیت مودب و کمی تاریک او و البته اندام مناسبی که برای پوشیدن کت و شلوار در اختیار دارد از جمله ویژگی‌های مثبتش است. ولی سخت می‌شود تصور کرد فیلمسازان بازیگر تثبیت شده‌ای مانند هیدلستون را به عنوان جیمز انتخاب کنند. شاید تام هاردی (38) و ادریس البا (43) گزینه‌های مناسب‌تری باشند.

dan-stevens

دن استیونز (33 ساله)

دن استیونز از «مهمان» به بعد همیشه در حال پیشرفت بوده است. سوال این است که چه فیلمی می‌تواند برای او جهش یک عالی باشد؟ آیا یک جیمز باند نمی‌تواند چنین سکوی پرتابی باشد؟ در «مهمان» دیدیم که او می تواند آرام و خطرناک باشد، بلد است با اسلحه کار کند. در «داونتن ابی» هم متوجه شدیم لباس های رسمی چقدر برازنده‌ی او است و با مارتینی در دست خیلی جذاب می‌شود. او آماده است!

دیوید ایلوو

دیوید ایلوو (40 ساله)

وقتی دیوید ایلوو می تواند در قالب شخصیت بزرگی چون مارتین لوترکینگ فرو رود، بازی در نقش جیمز باند نباید کار سختی باشد. شاید حتی بتوان گفت او برای برای جیمز باند بیش از حد خوب است، اجرای فوق العاده او در «سلما» نشان داد که این بازیگر برای بازی‌های عالی ساخته شده است. او هنوز نتوانسته به جایگاهی که استحقاقش را دارد دست یابد و البته جیمز باند هم می تواند از برکت وجود او بهره ببرد.

hugh-dancy

هیو دنسی (40)

هیو دنسی شاید گزینه ایده‌آلی برای جیمز باند نباشد، اما همان طور که در «هانیبال» نشان داد او جذابیت خاصی دارد که می‌تواند بعدی تازه به باند اضافه کند. اگر سازندگان هنوز از مسیری که با او آغاز می شود نگران اند، او می تواند با یک لبخند خیره‌کننده و جذاب، هم چون لبخندهای معروفش در فیلم «هیستریا» و «برادر احمق ما»، بر روی صحنه بدرخشد. مهم‌ترین ویژگی دنسی همه کاره بودن او است، ویژگی برانزنده‌ی یک جاسوس.

"Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2" New York Premiere - Arrivals

متیو لویس (26 ساله)

متیو لویس خیلی وقت پیش به لطف «هری پاتر» به یک بازیگر سمبل بریتانیایی تبدیل شد. مشکل این است که او در اکثر قسمت‌های هری پاتر یک بچه دست و پا چلفتی بود. فقط در فیلم های پایانی بود که شخصیت نویل به یک بزن بهادر قهرمان تبدیل شد و لویس فرصتی برای خودنمایی پیدا کرد. باند می‌تواند لویس را وارد فاز جدیدی از بازیگری کند. او هم در عوض می‌تواند از قالب یک کلایو اوون تازه خارج شود. جالب این است کلایو اوون هم زمانی یکی از گزینه‌های جدی بازی در نقش باند بود.

Actor and star of the film "12 Years A Slave," Chiwetel Ejiofor poses for a portrait, on Saturday, Sept. 14, 2013 in New York. (Photo by Carlo Allegri/Invision/AP)

چیوتل اجیوفور (38 ساله)

در حال حاضر چیوتل اجیوفور شاید برای بازی در نقش باند بیش از حد مشهور باشد و احتمالا با اکران فیلم «دکتر استرینج» او اسیر دنیای مارول خواهد شد. اما حداقل خیال‌پردازی می‌توانیم بکنیم؟! اجیوفور یک مجموعه کامل است: فرماندار، جذاب، بی‌باک، شجاع و کمی غیرقابل پیش بینی. او پیش تر هم به سری جیمز باند نزدیک شد و قرار بود نقش ضد قهرمان فیلم «اسپکتر» را بازی کند. ولی ما معتقدیم او بهتر است یک نقش مثبت دغل‌کار باشد تا یک شخصیت منفی کارتونی!

rosamund-pike

رزاموند پایک (37 ساله)

وقتی احتمال حضور یک جیمز باند سیاه پوست وجود دارد، یک باند مونث اما تقریبا غیرممکن است. چرا که این شخصیت نمونه چنان کاملی از مردانگی است که سخت می‌شود آن را در قالب یک زن تصور کرد. ولی اگر چنین چیزی ممکن بود، که گویا بعید هم نیست چرا که شرکت به دنبال ساخت یک اسپین آف زنانه بر اساس باند است، رزاموند پایک گزینه عالی می‌شد. او در «دختر گمشده» نشان داد که می‌تواند در عین حال هم سرسخت باشد و هم دلفریب و جذاب.

jack-reynor

جک رینور (24 ساله)

برای درک جذابیت جک رینور باید به سراغ «خیابان سینگ» بروید نه «تغییر شکل دهندگان: عصر انقراض». او یکی از گزینه‌های اصلی بازی در نقش هان سولو در «جنگ ستارگان» بود که آن را از دست داد، حال ما معتقدیم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مامور 007 باشد. جوانی او باعث می‌شود نوعی انرژی تازه به رگ های این عنوان کلاسیک تزریق شود و هم چنین باعث می‌تواند برای مدت طولانی در قالب این نقش بازی کند.

ریچارد مدن

ریچارد مدن (29 ساله)

 از «بازی تاج و تخت» به بعد هنوز اثر قابل ملاحظه‌ای از مدن ندیده ایم. توانایی مدن و قدرت مدیریت او در نقش پادشاه شمال یکی از نقاط قوت نقش او بود. او در «سیندرلا» در نقش سبک‌تری بازی کرد و فیلم تازه او هم در راه است. گویا وقتش رسیده یک نقش اصلی مهم به او داده شود.

متیو گود

متیو گود (38 ساله)

راستش را بخواهید متیو گود چنان گزینه مناسبی برای باند است که این که هنوز درباره او صحبتی نشده جای تعجب دارد. او دوست داشتنی است و در نقش های زیادی بازی کرده، شخصیت لطیف و مرموزی دارد و لایه رقیقی از تهدید و ارعاب در صورت او دیده می‌شود. او را می‌توان چیزی مابین جیمز باند خشن دنیل کریگ و جیمز باند دغل‌باز پیرس برازنان در نظر گرفت.

ruth-negga

روث نگا (34 ساله)

روث نگا سال‌ها است با برنامه هایی مثل «ناجورها» و فیلم هایی مثل «سامری» محبوب مخاطبان شده است. حال با یاد گرفتن چند مهارت مشت زنی او می تواند وارد یک مسیر جدی شود. نقدهای اولیه سریال «موعظه گر» به تحسین بازی پویا اما سرسختانه او پرداخته اند. به نظر می‌آید او از آن جنس زن‌هاست که خیلی خوب می‌تواند به تسویه حساب بپردازد.