▪️مارتین اسکورسیزی در مراسم حلقه منتقدان فیلم نیویورک جایزه بهترین فیلم را به «تار» ساخته تاد فیلد اهدا کرد و نکات جالبی در ستایش فیلم مقابل حضار بیان کرد.
او گفت:«مدتهاست که بسیاری از ما فیلمهایی را میبینیم که تقریباً ما را آگاه میکنند که به کجا میروند. منظورم این است که آنها دست ما را می گیرند، و حتی اگر گاهی اوقات ناراحت کننده باشد، در طول مسیر به ما آرامش می دهند که دست آخر همه چیز درست می شود […] حالا این شرایط موذیانه است، زیرا می توان در این مورد غرق شد، و در نهایت به آن خو گرفت. مایی که سینما را در گذشته تجربه کردیم-حتی خیلی بیشتر- به سمت نومیدی از آینده این قالب هنری هدایت میشویم به خصوص نسل جوان.»
.
«اما در این روزهای تاریک است که وقتی فیلم تاد، “تار” را دیدم، ابرها کنار رفتند. فیلمی که تو ساختی تاد، ساختار فیلمی که ساختی اجازه نومیدی را نمی دهد. تمام جنبه های سینما و فیلمی که شما استفاده کرده اید، گواه این موضوع است. برای مثال جابجایی لوکیشنها، جابهجایی در لوکیشنها به تنهایی کاری را انجام میدهد که سینما در آن بهترین است، یعنی کاهش مکان و زمان به آنچه هستند، که چیزی نیستند.»
«شما این را طوری میسازید که ما در ذهن تار (کاراکتر اصلی) ساکن میشویم. ما فقط از طریق ادراک او تجربه می کنیم. دنیا اوست زمان، توالی رویدادها و مکان، تبدیل به موسیقیای میشوند که تار با آن زندگی میکند. و ما نمی دانیم که فیلم به کجا می رود. ما فقط شخصیت را در جاده عجیب و ناراحت کننده اش به سمت مقصد نهایی حتی عجیب تر دنبال می کنیم. اکنون، کاری که شما انجام داده اید، تاد، یک کار پرریسک است، زیرا همه این نکات از طریق میزانسنی استادانه منتقل می شود، همانند زوایای کنترل شده، دقیق، خوفناک، تند و لبه هایی که به طور هندسی به نسبت تصویر فوق العاده 2:3:5 از ترکیب بندی فریم ها تدوین شده اند.»
در نهایت، اسکورسیزی گفت: «محدودیتهای خود قاب، و آزار سنجیده لانگ شاتها(نماهای بلند)، همگی انعکاسدهنده معماری بیرحمانه روح او – روح تار است.»