بایگانی‌ها

حضور چهره‌ها در غیاب علی معلم

حضور چهره‌ها در غیاب علی معلم
حضور چهره‌ها در غیاب علی معلم

این بار هم نام علی معلم مترادف شد با حضور پرتعداد چهره‌های سرشناس که به جای جشن حافظ در یک رویداد تلخ و غم‌انگیز حضور پیدا کرده بودند. روز گذشته تعداد بیشماری از اهالی سرشناس سینما، مطبوعات و رسانه در مسجد جامعه شهرک غرب گرد هم آمدند تا نام و یاد علی معلم را زنده نگه دارند.

در ابتدای مراسم و پس از تلات آیاتی چند از قرآن کریم، غلامعباس فاضلی منتقد و نویسنده سینمایی و از همکاران سابق دنیای تصویر درباره‌ی علی معلم به سخنرانی پرداخت. بعد از آن اصغر فرهادی پشت میکروفون رفت و از ناباوری خود نسبت به این مرگ نابهنگام گفت.

جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، امیر پوریا و حجت‌الاسلام یاری دیگر سخنرانان این مراسم بودند و رسول نجفیان، رضا یزدانی و علی زندوکیلی هم قطعاتی را به یاد علی معلم و برای تسلی خاطر بازماندگان و دوستداران او اجرا کردند. هم‌چنین کوروش تهامی پیام داریوش مهرجویی را در رثای دوست دیرین خود برای حاضران قرائت کرد.

ضمن قدردانی دوباره از این همراهی و همدردی، بخش‌هایی از این مراسم را می‌توانید در دنیای تصویر آنلاین به روایت عکس و ویدیو ببینید.

 

یکی از چهره‌های حاضر در مراسم یادبود علی معلم که درباره‌ی او به صحبت پرداخت، اصغر فرهادی بود. فرهادی که از اسپانیا و تدارک فیلم جدیدش به ایران آمده بود، درباره‌ی چگونگی و علت حضورش در این مراسم و از شخصیت و رابطه‌ای که با علی معلم داشت گفت. در انتها نیز فرهادی بیتی را  به‌عنوان وصف حال این شرایط خواند.

 

علی زندوکیلی از چهره‌های حاضر در مراسم یادبود علی معلم بود که یکی از قطعاتش را نیز برای حاضران اجرا کرد. قطعه‌ای که قرار بود در دوره‌‌ی شانزدهم جشن حافظ اجرا شود اما به دلیل تغییر برنامه‌ها در آخرین لحظات این اتفاق نیافتاد. علی معلم قبلا از تعلق خاطر و تاثر خود نسبت به این قطعه در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرده بود.

 

گزارش تصویری از حضور چهره‌ها در مراسم یادبود علی معلم
[metaslider id=6264]

گوشه‌هایی دیگر از این مراسم را هم می‌توانید به روایت تصاویر کوروش جوان ببینید.
[metaslider id=6323]