بایگانی‌ها

اولین مدعی نخل طلا مشخص شد

اولین مدعی نخل طلا مشخص شد
اولین مدعی نخل طلا مشخص شد

اسکات فینبرگ در هالیوود ریپورتر، «اتاقک شماره6» ساخته جوهو کاسمانن را یکی از مدعیان اصلی نخل طلای امسال برشمرد. کاسمانن پنج سال پیش نیز با فیلم «شادترین روز زندگی اولی ماکی» توانست جایزه اصلی بخش نوعی نگاه را ببرد.فینبرگ در مقاله خود به بازخورد تماشاگران به این فیلم اشاره می‌کند که حدود پنج دقیقه تشویق بی امان در پالاز(کاخ جشنواره) رخ داد و در میان تشویق کنندگان دو تن از داوران جشنواره مگی جیلنهال و جسیکا هاوسنر حضور داشتند.

در ادامه بخش‌هایی از نظر منتقدان را مرور می کنیم:

پیتر بردشاو (گاردین): « علی رغم سرمای استخوان سوز واقع در مورمانسک در شمال غربی روسیه ، گرما و شوخ طبعی انسانی خارق العاده در این داستان عاشقانه بی نظیر غریبه ها در قطار وجود دارد. این از کارگردان فنلاندی جوهو کوسمانن ناشی می شود ، که فیلم 2016 او با عنوان “شادترین روز زندگی اولی ماکی ” یک کمدی دوست داشتنی درباره یک قهرمان بوکس فنلاندی در سال های 1960 بود.»

ماریا باگالا می‌نویسد:« یک فیلم کوچک و دوست داشتنی لهستانی در سال 1959 به نام ، قطار شب توسط یرژی کاوالروویچ، با موضوع یک زن و مرد ساخته شده که با وجود اینکه دو شخصیت اصلی دقیقاً چیزی درباره یکدیگر نمی دانند ، یک اتاقک مشترک در قطار دارند. ا گرچه دانش آموز فنلاندی لورا (سیدی هارلا) و معدنچی روسی (یوری بوریسوف) در «اتاقک شماره 6» ساخته جوهو کوسمانن در یک شرایط مشابه قرار گرفتند ، اما این سفر چندان پرزرق و برقی نیست – با ترشی ، تخم مرغ آب پز و نوع سیگاری که فقط می دانید بوی بسیار بدی دارد.»

دیوید رونی(هالیوود رپیورتر):« پس از برنده شدن جایزه اصلی بخش جنبی نوعی نگاه در جشنواره کن 2016 برای درام بسیار جذاب ، “شادترین روز در زندگی اولی ماکی” ، کارگردان با استعداد فنلاندی جوهو کاسمانن با اتاقک شماره 6 ، یک فیلم جاده ای که در ظاهر کاملاً متفاوت به نظر می رسد به بخش مسابقه اصلی جشنواره آمده. با این حال دو فیلم «شادترین روز…» و «اتاقک شماره 6»از تم های مشابهی برخوردارند. قهرمان اصلی اولین فیلم کوسمانن ، یک نانوای ساده شهرستانی و راضی از جایگاه خود در جهان بود ، که به یک رقابت عجیب و غریب در مسابقات کشانده می شود. فیلم جدید داستان زنی است که نوع زندگی فرهنگی ای را چشیده و تحسین کرده است ، قبل از آنکه به واسطه شناخت و پذیرش راحت تر خود به آرامش برسد.