بایگانی‌ها

منابع الهام دیوید لینچ

انتقاد لینچ از شرایط سینمای آمریکا
انتقاد لینچ از شرایط سینمای آمریکا

دنیای تصویرآنلاین-در حالی که سینما و سالن‌های سینما به شدت تحت تأثیر بحران فعلی ویروس کرونا قرار دارند ، دوران تغییر یافته جامعه به طرفداران سینما این امکان را می دهد که آرام بنشینند و سرانجام لیستی از فیلم‌های محبوب خود را تهیه کنند. این بار برای توصیه«فیلم بینی» به دیوید لینچ متوسل می شویم زیرا او قبلاً در مورد فیلم ها و فیلمسازانی که طی سالها به شدت بر او تأثیر گذاشته اند ، بحث کرده است.

.

خود لینچ ، که اغلب او را “مرد رنسانس فیلم سازی مدرن آمریکایی” می نامند ، توسط بسیاری به عنوان یکی از خلاق ترین کارگردان های امروز سینما شناخته می شود. از نظر لینچ ، ایده ی یافتن الهام ،نظری است که او با آن مبارزه کرده است ، برای لینچ یافتن منبع «بینش» از جهان پیرامونی یک موضوع جدی است.

.

لینچ از موسیقی و ترانه نیز برای آثارش الهام می‌گیرد، نظیر ترانه «مخمل آبی» از بابی وینتون و «در رویاها» اثر روی اوربیسان.

.

در مصاحبه‌ای که لینچ با روزنامه گاردین به بهانه برپایی نمایشگاهی در جشنواره فیلم منچستر در سال 2019 انجام داده بود، توضیحات بیشتری درباره منابع الهام خود در زمینه سینما ارائه داده است.

او فدریکو فلینی را یکی از منابع الهام خود می‌داند.

می گوید:«فدریکو فلینی یکی از بزرگترین فیلمسازان بزرگ تاریخ است و شاید فیلم هشت و نیم او  فیلم مورد علاقه من باشد – من یک سری کامل لیتوگرافی بر اساس آخرین صحنه های آن فیلم تهیه کردم.»

 

.

در آن نمایش ، لینچ یک اتاق مخصوص نشان دادن فیلمهایی که در طول سالها او را تحت تأثیر قرار داده ، درنظرگرفته بود .

لینچ در ادامه می افزاید: «جادوگر شهر آز یک فیلم کیهانی است و از بسیاری از جنبه‌های مختلف ، معنی دار است و ترانه “جایی بالای رنگین مان” یکی از زیباترین ترانه هاست.»

 

در حالی که فیلم های بیشتری به عنوان بخشی از این نمایشگاه به نمایش در  آمد ، لینچ ادامه می دهد: “و من عمیقا عاشق سانست بلوار هستم که چگونه دوران طلایی هالیوود و سقوط آن را به تصویر می کشد. سانست بلوار یک داستان عالی هالیوودی است. »