بایگانی‌ها

قواعد اسکار تمامیت‌خواهی فاشیستی است/انتقاد دیوید ممت از تغییر قواعد اسکار در سال‌های اخیر

▪️دیوید ممت مهمان جشنواره کتاب لس آنجلس تایمز بود تا درباره کتاب خاطرات اخیرش در هالیوود با نام «همه جا یک اونیک اونیک/Everywhere an Oink Oink.’» صحبت کند. شکایت و انتقاد اخیر این نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه نویس مشهور از تنوع، برابری و شمول (D.E.I) در هالیوود و قوانین واجد شرایط بودن فیلم‌ها برای شاخه بهترین فیلم است که شامل چندین بند می‌شود.

🔹ممت در این رویداد هنری گفت:« تنوع، برابری و شمول آشغال است. یک تمامیت خواهی فاشیستی است. تفکری که آکادمی به شما آن مجسمه کوفتی احمقانه را نمی‌دهد مگر که هفت درصد از این، هشت درصد از آن… در فیلم نباشد،مداخله‌آمیز است. صنعت سینما کسب و کار کوچکی در ارتقای فهم نژادی همه است درست شبیه سازمان آتش نشانی. فضایی برای ابتکار فردی وجود ندارد.»

🔹گفتنی است که آکادمی علوم و هنر سینمایی قوانینی را چند سال پیش وضع کرد که از سال ۲۰۲۴ فیلم‌هایی می‌توانند برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم رقابت کنند که در آن‌ها توجه بیشتری به اقلیت‌های جنسی، نژادی و زنان و ناتوانان جسمی شده باشد. این قوانین شامل بندهای مختلفی است .

🔹دیوید ممت در پانزده سال گذشته فیلمی نساخته و عقیده دارد که بیش از اینکه به دلیل سیاست‌هایش از هالیوود دور شده باشد به خاطر سن و سالش از این فضا دوری گزیده است. ممت گفته است دیگر به من دستمزد بالایی نمی‌دهندو هیچ کسی به من اجازه نمی‌دهد که در هالیوود(مانند گذشته) بهم خوش بگذرد. ممت هنرمند بااستعدادی است که فیلم‌نامه‌های خوبی در این سال‌ها نوشته است. او چند ماه پیش گفت که قرار است نمایشنامه «هنری جانسن» را به فیلم تبدیل کند. شایا لباف در این نمایشنامه بازی کرده بود. او همچنین قرار است زندگینامه هانتر بایدن را برای تهیهکنندگان «صدای آزادی» به فیلم تبدیل کند.