بایگانی‌ها

این موفقیت باورکردنی نیست!

این موفقیت باورکردنی نیست!
این موفقیت باورکردنی نیست!

فصل جوایز خوب یا بد همیشه سورپرایزهای خود را دارد. ایزابل هوپر برای فیلم او  به همراه گلدن گلوب تحسین انبوه منتقدین را دریافت می‌کند، نامزدی‌های متعدد حیوانات شبگرد دومین ساخته سینمایی تام فورد با توجه به نقدهای مخالفی که دریافت کرده آن‌هم بعد از بی اعتنایی آکادمی به فیلم اولش یک مرد مجرد به نوع خود جالب است، و البته بزرگ‌ترین سورپرایز به رسمیت شناختن ددپول  است!

نامزدی برای بهترین فیلم و بهترین بازیگر کمدی یا موزیکال در گلدن گلوب، دریافت جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، بهترین فیلمنامه اقتباسی از نظر انجمن نویسندگان آمریکا و چندین جایزه و نامزدی ریز و درشت دیگر مسیر صعب العبور یک فیلم ابرقهرمانی را برای دیده شدن توسط آکادمی به جاده‌ای هموار بدل می‌کند. هیچ کس به اندازه‌ی نویسندگان فیلمنامه ددپول، رت ریس  و پل ورنیک، از این بابت هیجان‌زده نیستند. در زیر بخش‌‌هایی از مصاحبه‌ی این دو را می‌خوانیم.

رت ریس: حتی در خواب و رؤیاهایمان هم نمی‌دیدیم که فیلم در فصل جوایز دیده شود. در واقع کار باید یک کلاس خاصی داشته باشد تا جدی گرفته شود که در یک فیلم ضد ساختار مثل ددپول وجود ندارد. اتفاقی که افتاد منطقی نیست، ما خوشحالیم!

پل ورنیک: غیر واقعی و هیجان‌انگیز است! تحسین و تشویق توسط همکاران و منتقدان و از همه مهمتر مردم لذت خاصی دارد. ما با ساخت این فیلم ریسک بزرگی انجام دادیم اما نتیجه بزرگی هم دریافت کردیم! ما با بیشتر فیلم‌های با کلاس و جدی‌ای که برای فصل جوایز ساخته می‌شوند مخالفیم، فیلم‌هایی تکراری که ساختنشان هم به ظاهر سخت است. اما متفاوت بودن و خروج از کلیشه هم سختی‌های خود را دارد.