بایگانی‌ها

«بابل» کمبود تحقیقات دارد

«بابل» کمبود تحقیقات دارد
«بابل» کمبود تحقیقات دارد

▪️برخی از این موضوع شکایت دارند که «بابل» به لحاظ تاریخی تصویری نادرست از عیاشی سال‌های 1920 هالیوود ارائه می‌دهد. البته همین افراد بدون ارائه مدرکی بر خلاف آن چیزی که ادعا می کنند، جزئیات تاریخی فیلم را فاش می‌کنند.

 

نویسندگان اسلیت و هالیوود ریپورتر نوشته‌اند که دیمین شزل بسیاری از جزئیات آن دوره را به درستی دریافت کرده است اما پل شریدر چنین نظری ندارد.

پل شریدر عقیده دارد که  برای این فیلم خیلی خوب تحقیقات صورت نگرفته است.

شریدر می‌نویسد: «بابل» ویژگی‌های زیادی دارد اما تحقیقات خوب یکی از آنها نیست. بعد از خواندن تعدادی  مقاله درباره «تحقیق» حجیم سازندگان بابل، گیج شدم  که آیا هیچ یک از مورخان سینما با تاریخی بودن فیلم موافق هستند؟»

شزل به ایندی‌وایر گفت که نزدیک به 15 سال است که با تماشای فیلم های مستند و  فیلم های صامت و بازدید از آرشیوهای کتابخانه در حال تحقیق برای «بابل» است.

 

شزل گفت: «هرچه بیشتر درباره روزهای اولیه هالیوود تحقیق کردم، بیشتر متوجه شدم که آن دوره زمانی چقدر دیوانه  وار بوده است.  مجموعه ای بزرگ‌تر از حد معمول از افراد ناسازگار بودند که گرد هم آمدند و از هیچ، یک شهر و یک صنعت جدید ساختند. من احساس نمی‌کردم که این رفتار دیوانه‌وار قبلاً به‌دقت در فیلمی به تصویر کشیده شده باشد، و می‌خواستم زندگی و سبک زندگی آن‌ها را به شیوه‌ای بی‌پرده و کاملاً واقعی  ارائه کنم.»

 

در فیلم تازه دیمین شزل «بابل» مارگو رابی، برد پیت و… ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با افتتاحیه ضعیفی بر پرده نمایش در آمریکا رفته است.کارگردان «لالالند» به سراغ دوره ای حساس در هالیوود رفته است که دوران صامت درحال برچیده شدن بود و سینما ناطق شد.