بایگانی‌ها

بازگشت دیوید لینچ به سینما

بازگشت دیوید لینچ به سینما
بازگشت دیوید لینچ به سینما

بعد از اکران «اینلند امپایر» در سال 2006، دیوید لینچ اعلام کرد که هیچ‌گاه پشت دوربین فیلم سینمایی باز نمی‌گردد. علاوه بر فعالیت‌های هنری او تا به امسال که دو قسمت از فصل سوم «توئین پیکس» را در بخش هفتادمین رویدادهای سالیانه جشنواره کن به نمایش درآمد، هیچ فعالیت سینمای و تلویزیونی مستقیمی انجام نداده بود.

 بعد از استقبال مخاطبان از او وقتی در فرش قرمز از لینچ درباره‌ی بازگشت او به سینما سؤال شد پاسخ داد که او هیچ‌گاه نگفته است که از سینما استعفا می‌دهد. او همچنین گفته که تلویزون امروزه رقیب اصلی پرده بزرگ بوده و از مصادیق اصلی سینما محسوب می‌شود.

این صحبت‌ها  بازگشت او به پروژه‌ی «توئین پیکس» نشان از عقب نشینی لینچ از مواضع پیشین خود است و قوت قلبی برای هواداران سبک خاص او خواهد بود.

آخرين حضور «توئین پیکس» در كن به سال ١٩٩٢ و جشنواره چهل و پنجم باز مي گردد كه «توئین پیکس: با من بر آتش برو» به قلم و كارگرداني خود لينچ به عنوان يك فيلم سينمايي ماجراهاي پيش از دو فصل اول داستان را روايت مي‌كند. اين فيلم كه همان سال جزو نامزدهاي نخل طلا بود با استقبال بسيار كم تماشاگران مواجه و نه تنها در پايان اكران در سالن جشنواره بلكه در سير داستان و برخي گره‌گشايي‌هايش توسط عده‌اي هو شد و مورد تمسخر قرار گرفت.

بازگشت «توئین پیکس» با ديويد لينچ به جشنواره كن آن هم در مدیوم تلويزيون براي جشنواره‌اي كه هيچ گاه اهميت چنداني براي تلويزيون و ساخته‌هايش قائل نبوده است از عجايب امسال كن محسوب مي‌شود.

باز خوردها به فصل جديد بسيار مثبت بوده و هواداران از بازگشت لينچ هيجان زده اند.