بایگانی‌ها

بدترین بی مهری‌های اسکار

بدترین بی مهری‌های اسکار
بدترین بی مهری‌های اسکار

اورسن ولز هیچ وقت مورد توجه مراسم اسکار نبود. اسپایک لی و گلن کلوز هیچ وقت مجسمه طلایی را در دستان خود ندیدند اما تا یک قدمی مجسمه رسیده اند و نامزد شده اند.

فهرست بدترین بی مهری های اسکار به شرح زیر است:

1- همشهری کین ساخته اورسن ولز در بردن جایزه اسکار بهترین فیلم  ناکام ماند. در سال 1942 جایزه اسکار بهترین فیلم در چهاردهمین دوره به دره من چه سرسبز بود اهدا شد.

2-آلفرد هیچکاک اصلا جایزه بهترین کارگردانی نگرفت.فیلمسازی که سبکی را در «سرگیجه»،«پرندگان»؛«روانی» بدعت گذاری کرد و استاد دلهره و تعلیق بود پنج بار نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد و هیچ وقت  جایزه را نبرد.

 

3-گلن کلوز هنوز  ساقدوش عروس است! تا این دوره همیشه گلن کلوز نامزد شده اما فقط برای تشویق همکارانش به مراسم آمده و جایزه را نگرفته. او حالا رکورددار بیشترین تعداد نامزدی میان بازیگران زن را دارد که هیچ وقت اسکار نبرده. امسال با «مرثیه هیل بیلی» نامزد نقش مکمل است.

4-نجات سرباز وظیفه رایان قافیه را به شکسپیر عاشق باخت. شکسپیر عاشق محصول کمپانی هاروی واینستاین برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. و نجات سرباز وظیفه رایان که نوآوری در فیلم های جنگی داشت از این فیلم تاریخی شکست خورد.

 

5-اسپایک لی هیچ وقت برنده جایزه بهترین کارگردانی نشده.
 

6-استنلی کوبریک همیشه با چشم پوشی روبه رو بوده. علی رغم چهار نامزدی اسکار استنلی کوبریک هیچ وقت برنده اسکار بهترین کارگردانی نشد.اما یک اسکار برای جلوه های بصری «2001 اودیسه فضایی » گرفت.
 

7-پم گریر و «جکی براون» نادیده گرفته شدند. پم گریر برای بازی در جکی براون ساخته تارانتینو حتی نامزد هم نشد.

 

8-پیتر اوتول ناکام از دنیا رفت .باوجودی که هشت بار نامزد شد اما برنده اسکار بازیگری نشد. و در سن 81 سالگی سال 2013 درگذشت.
 

9-حق سیسیلی تایسون یک اسکار بود. سیسیلی تایسون سال 1973 برای «ساندر» نامزد شد اما لایزا مینلی برای کاباره جایزه را برد. سال 2018 به او اسکار افتخاری دادند و به عنوان اولین زن سیاه پوست برنده اسکار افتخاری نام خود را ثبت کرد.

10-کوهستان بروک بک از تصادف شکست خورد! جک نیکلسون که برنده اسکار بهترین فیلم را اعلام کرد وقتی نام تصادف را خواست بخواند خودش شگفت زده شد.  

و داستان ناکامی ها و بی مهری ها هر ساله ادامه دارد.