بایگانی‌ها

بی‌خیال ابرقهرمانان/ نگاه تیموتی شالامی به فیلم‌های ابرقهرمانی

▪️ لئوناردو دی‌کاپریو به تیموتی شالامی توصیه کرده بود که در فیلم‌های ابرقهرمانی ایفای نقش نکند. اما شالامی می‌گوید اگر بخواهد در فیلمی ابرقهرمانی ایفای نقش کند، فیلمنامه و کارگردانش باید عالی باشند.

🔹سپتامبر سال 2022 بود که شالامی از توصیه‌های همکار بازیگرش در «بالا را نگاه نکن»(2022) دی‌کاپریو ، حرف زد. لئوناردو به شالامی کوتاه نصیحت کرده بود که نه سراغ موادمخدر اعتیادآور برود و نه سراغ فیلم‌های ابرقهرمانی. خود لئوناردو هیچ‌وقت سراغ فیلم‌های ابرقهرمانی نرفت که براساس کتاب‌های مصور ساخته می‌شوند. مسیر فیلم‌های ابرقهرمانی، مسیری است که شالامی هم تا امروز از آن پرهیز کرده. در حالی که بسیاری از بازیگران هم‌نسل او در سال‌های اخیر در تولیدات دی.سی و مارول مقابل دوربین رفتند.

🔹آیا شالامی به توصیه‌های لئونادرو پایبند می‌ماند؟ در مصاحبه جدیدی که شالامی با نیویورک تایمز داشت، گفت اینطوری نیست که نخواهد اصلا در فیلم‌های ابرقهرمانی ایفای نقش کند، روشی که دی‌کاپریو انتخاب کرده:« خب لئوناردو بهم گفت نه سراغ مواد مخدر اعتیادآور بروم و نه در فیلم‌های ابرقهرمانی ایفای نقش کنم. که من فکر می‌کنم توصیه‌های خیلی خوبی بودند. من به هر دو توصیه گوش دادم. اما درمورد فیلم‌های ابرقهرمانی اگر می‌خواستم در یک فیلم ابرقهرمانی مقابل دوربین بروم، آن شوالیه تاریکی بود. اگر فیلمنامه بی‌نظیر و کارگردان عالی باشد، احتمالا بازی در آن فیلم ابرقهرمانی را می پذیرم.»

🔹شالامی سال 2018 در سخنرانی پس از بردن جایزه بهترین بازیگر در حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای «من را با نامت صدا کن» روی سن درباره «شوالیه تاریکی » گفت که زندگی او را تغییر داده است.