بایگانی‌ها

فیلم‌های محبوب سوفیا کاپولا از نگاه پدرش

▪️کارنامه سوفیا کاپولا که چندی پیش «پریسیلا» را در مقام کارگردان روی پرده داشت، توسط یکی از مهم‌ترین افراد زندگی‌ش مورد ارزیابی قرار گرفت.به گزارش دنیای تصویرآنلاین، از فرانسیس فورد کاپولا در اینستاگرام درباره بهترین فیلم سوفیا پرسیدند. البته بهترین فیلم او به عنوان فیلمساز نه بازیگر.

🔹پاسخ کاپولا چهارتا از بهترین انتخاب‌ها بود و بدیهی‌ترین پاسخی بود که می‌توانست بدهد:« گمشده در ترجمه»، «ماری آنتوانت»، «یک‌جایی/“Somewhere”» و «خودکشی‌های باکره/“The Virgin Suicides». این چهار فیلم طلایی و استثنایی سوفیا است. و اتفاقا چهار فیلم نخست او به عنوان کارگردان است. متاسفانه چهار فیلم بعدی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند که شامل «حلقه بلینگ/“The Bling Ring”»، «فریب‌خورده»، «نوشیدنی با یخ/“On the Rocks”» و «پریسیلا» می‌شود.

🔹سال گذشته میلادی کاپولا «پریسیلا» را اکران کرد که نتوانست در حد و اندازه «گمشده در ترجمه» باشد، در سطح فیلمی که کاپولا کارنامه کاری خود را بر پایه این فیلم پایه‌گذاری کرد. هر کدام از آثار کاپولا ویژگی دوست‌داشتنی دارند. کاپولا مهر یک فیلمساز مولف و مستقل را بر پیشانی دارد که داستان‌های بلوغ می‌سازد. او تن‌ها یک‌بار از این حیطه فاصله گرفت و آن در دوران ساختن «نوشیدنی با یخ»(2020) با موضوع زنی بزرگسال و رابطه نامطمئنی بود که با پدرش(بیل موری) داشت. یکی دیگر از فیلم‌های با ارزش کاپولا، «ماری آنتوانت» در کن اولین بار به نمایش درآمد، شب اکران در ماه مه 2006 هو شد و ریویوهای کاملا متنقاضی درباره «ماری آنتوانت» نوشتند. منتقدان از تصویر بی‌پایه‌ی که سوفیا از شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی واقعی به تصویر کشیده بود، اذیت شده بودند.