بایگانی‌ها

ترکیبی از ستاره و بازیگر!

ترکیبی از ستاره و بازیگر!
ترکیبی از ستاره و بازیگر!

اهالی سینما در کشورهای مختلف به مرگ بازیگر مشهور سینما، شان کانری واکنش نشان دادند.

دانیل کریگ، آخرین بازیگر نقش جیمزباند نوشت:« با کمال ناراحتی خبر درگذشت یکی از بزرگان واقعی سینما را شنیدم. سر شان کانری به عنوان بازیگر جیمز باند و نقش‌های دیگر در خاطره ها می ماند. او یک دوره و سبک را پایه گذاری کرد.»
«شوخ طبعی و جذابیتی که او روی پرده به نمایش می گذارد را می توان با مگاوات اندازه گیری کرد. او به ساخت فیلمهای موفق مدرن کمک کرد. کانری تا سالها بر بازیگران و فیلمسازان تأثیر خواهد گذاشت. با خانواده و عزیزان او همدردم. هر کجا که هست ، امیدوارم زمین گلف باشد.»
.

پیرس برازنان دیگر بازیگر نقش جیمزباند نیز به شان کانری چنین ادای دین کرد:« سر شان کانری ، شما بزرگترین جیمز باند من بودید چه وقتی یك پسربچه بودم و چه وقتی به عنوان یک مرد بزرگسال خودم جیمز باند شدم. سایه ای طولانی از شکوه سینمایی برافراشتید که تا همیشه پابرجا خواهد ماند. شما راه را برای همه ما که قدم های برجسته شمارا دنبال کردیم ، باز کردید. هر کس به نوبه خود با احترام و تحسین به شما نگاه می کرد در حالی که ما برداشت های خود را از نقش جیمزباند پیش می بردیم. شما از هر لحاظ ، به عنوان بازیگر و به عنوان یک مرد، قدرتمند بودید و تا آخر زمان چنین خواهد بود. یک دنیا شما را دوست داشت. »
.
نیکلاس کیج همبازی شان کانری در «صخره» او را دوست و بزرگترین معلم سینما خواند که با فروتنی، خردورزی و صداقت در دوران فیلمبرداری راهنمای‌اش می‌کرد.
.
رابرت دنیرو از شنیدن خبر درگذشت شان کانری ابراز تاسف کرد و گفت که او جوان‌تراز سن‌اش به نظر می‌رسید.«امیدوار بودم و انتظار داشتم زمان بیشتر کنار ما باشد. می‌بینمت، شان.»

جرج لوکاس درباره کانری چنین گفت:« سر شان كانری با استعداد و انگیزه خود ، در تاریخ سینما اثری زائل نشدنی بر جای گذاشت. مخاطبان وی نسل های متفاوتی بودند .او همیشه به عنوان پدر ایندی جایگاه ویژه ای در قلب من خواهد داشت.»

مایکل کین همبازی شان کانری در «مردی که می‌خواست سلطان باشد»، کانری را چنین توصیف می‌کند:« شان ترکیبی نادر از یک ستاره بزرگ و یک بازیگر درخشان بود. او این را ابتدا در جیمزباند ثابت کرد و. دومین بار وقتی که با هم در مردی که می‌خواست سلطان باشد، همکاری کردیم.»

سام نیل نوشت:« هر روز سر صحنه با شان کانری کلاس درس بود که چگونه می توان روی پرده بازی کرد. اما همه آن جذابیت و قدرت کاملاً منحصر به شان بود. آن مرد بزرگ، آن بازیگر بزرگ را خدا رحمت کند.»
.