بایگانی‌ها

ستاره «دوداس» 47 ساله شد

ستاره  «دوداس» 47 ساله شد
ستاره «دوداس» 47 ساله شد

آیشواریا رای باچان را شاید بتوان اولین ستاره زن بین المللی سینمای هند دانست. او از دنیای مد وارد سینمای هند شد اما با «دوداس» ساخته سانجی لیلا بهانسالی که در جشنوار جهانی کن به نمایش درآمد ، به عنوان بازیگر نیز مورد ستایش بین المللی قرار گرفت. او اولین بازیگر زن هندی است که به عنوان داور بخش مسابقه اصلی جشنواره جهانی کن انتخاب شد.

آیشواریا رای باچان درعرصه بین المللی فیلم‌های موفق چندانی بازی نکرده. اما بسیاری از پروژه های بین المللی را هم به دلایلی نپذیرفته است یکی از کسانی که همیشه ابراز علاقه به همکاری با او داشته ویل اسمیت است.

آیشواریا رای در سال‌های گذشته کم کار شده است.

به بهانه زادروز او پنج فیلم پرفروش ایشواریا رای در داخل هند را در این سال‌ها مرور می‌کنیم:

قلب سخت/Ae Dil Hai Mushkil

کارگردان:کرن جوهر،

فروش:106.48 کرور روپیه.

او در این فیلم کنار رانبیر کاپور و آنوشکا شرما نقش یک زن میانسال  و شاعر به نام صبا را ایفا می‌کند. نقش متفاوت او باعث تحسین منتقدان شد.

انفجار2(Dhoom2)

کارگردان:سانجی گادوی

فروش:81 کرور روپیه

در قسمت دوم این چندگانه حادثه‌ای، آیشواریا رای مقابل هریتیک روشن ایفای نقش کرد. انفجار2 که محصول کمپانی یاش راج فیلمز است پرفروش‌ترین فیلم سال 2006 لقب گرفت. در این فیلم بیپاشا باسو، آبیشک باچان،ادی چوپرا نیز نقش آفرینی می‌کردند.

جودها اکبر(Jodhaa Akbar)

کارگردان :آشوتوش گواریکار

فروش:56.4 کرور روپیه

در داستان تاریخی عشق اکبر شاه مغول به همسرش جودها، نقش جودها را آیشواریا رای و نقش شاه را هریتیک روشن ایفا کرد. این فیلم برنده چندین جایزه شد و زوج هنری هریتیک روشن و آیشواریا رای در این فیلم مورد تحسین مردم قرار گرفتند.

گوروGuru

کارگردان:مانی رتنام

فروش:45.49 کرور روپیه

در «گورو» آیشواریا رای مقابل همسر آینده اش آبیشک باچان ایفای نقش می‌کند. فیلم مورد تحسین منتقدان و مردم قرار گرفت و در سال 2007 بسیار پرفروش بود.

محبت‌ها/Mohabbatein

کارگردان:آدیتیا چوپرا

فروش:41.88 کرور روپیه

فیلم براساس انجمن شاعران مرده است.آمیتاب باچان، شاهرخ خان، آیشواریا رای از بازیگران  اصلی فیلم هستند.

محبت ها فیلم پرفروش سال2000 در هند است.