بایگانی‌ها

جایزه تماشاگران به بخش دو هفته کارگردانان اضافه شد/ادای احترام به شانتال آکرمن

بخش جنبی دو هفته کارگردانان که بخش مستقلی است که همراه با جشنواره کن برگزار می‌شود، جایزه انتخاب مردم (جایزه تماشاگران) را به فهرست جوایز خود اضافه کرد که با رای تماشاگران اهدا می‌شود.

🔹بنیاد شانتال آکرمن حامی این جایزه است و به برنده هفت هزار و پانصد یورو جایزه نقدی در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد. مدیران بخش دو هفته کارگردانان اعلام کردند که جایزه ادای احترامی به شانتال آکرمن است که دیدگاه پیشگامانه، گزینشی و شدیدا مستقل او می‌تواند به عنوان راهنمای جایزه جدید انتخاب مردم باشد.

🔹برگزارکنندگان بخش جنبی دو هفته کارگردانان اعلام کردند که تاریخچه طولانی همکاری با شانتال آکرمن دارند که به سال 1975 برمی‌گردد، زمانی که او فیلم «ژان دیلمان» را در این بخش به نمایش درآورد و فیلم‌های دیگر آکرمن مانند «دهه طلایی هشتاد/ Golden Eighties»، فیلم مستند «Sud»، «زندانی/La Captive» و «به درازای شب برفراز شانگهای» در این بخش برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

🔹براساس آن‌چه برگزارکنندگان اعلام کردند، جایزه تماشاگران به فیلمی اهدا می‌شود که «تأیید یک پیشنهاد سینمایی منحصربه‌فرد است که فردیت و آزادی بیان سینمایی را شامل می‌شود».