بایگانی‌ها

رقبای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست

در بخش نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست رقابت بین کدام‌یک از بازیگران زن است؟آیا اما استون (بیچارگان) می‌تواند دومین تندیس اسکار را ببرد یا جایزه به لیلی گلدستون، بازیگر بومی فیلم «قاتلان ماه گل» خواهد رسید؟

🔹به گزارش دنیای تصویرآنلاین در این بخش دو نام بیش از بقیه شانس برنده شدن دارند، در حالی که نامزدهای جوایز اتحادیه بازیگران روز دهم ژانویه اعلام می‌شود و باید دید آن‌ها چه کسانی را انتخاب می‌کنند. در ادامه پنج بازیگری را که مدعی اصلی در این شاخه هستند مرور می‌کنیم.

5- فانتازیا بارینو( رنگ ارغوانی)
او خواننده سبک آر اند بی است که در فیلم «رنگ ارغوانی» خوش درخشیده، در حقیقت او کشف برنامه استعدادیابی آمریکن آیدل در زمینه خوانندگی است. که حالا با فیلم «رنگ ارغوانی» استعداد خودش را در زمینه بازیگری را هم به رخ کشیده است.

4- مارگو رابی(باربی)
تهیه‌کننده و بازیگر فیلم بلاک‌باستر و پرفروش سال 2023 است. رابی تاکنون دوبار نامزد اسکار برای فیلم‌های «من، تونیا» و «بامشل» شده است. به نظر می‌آید او امسال رقیب جدی‌تری در این شاخه باشد. دست‌کم «باربی» در چند رشته در شب اسکار می‌تواند جایزه بگیرد.

3- کری مولیگان(مایسترو)
نقش فلیشیا همسر لئونارد برنستاین(بردلی کوپر) را در «مایسترو» ایفا می‌کند. زنی که با تمایلات جنسی عجیب همسرش باید کنار بیاید. «مایسترو» در جشنواره ونیز برای نخستین بار به نمایش درآمد، بازی بردلی کوپر مورد توجه تعدادی از منتقدان قرار گرفت اما نقش‌آفرینی کری مولیگان یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم است.

2-لیلی گلدستون(قاتلان ماه گل)
بی‌تردید نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست می‌شود. از نگاه کارشناسان بازی لیلی گلدستون ویژگی بارز فیلم مارتین اسکورسیزی است. احتمال برنده شدن او بسیار زیاد است. او در فصل جوایز تاکنون توانسته نامزد جوایز گوناگونی شود و حلقه منتقدان نیویورک او ر ابهترین بازیگر زن نقش نخست خواند.

1-اما استون(بیچارگان)
اما استون در فیلم برنده شیرطلایی جشنواره ونیز-بیچارگان-نقش بلا باکستر را بازی می‌کند. علاوه بر اما استون نقش‌آفرینی خیره‌کننده بازیگران دیگر فیلم مانند ویلم دافو و مارک رافلو هم به کمک او آمده است.در حقیقت گروه بازیگران بااستعدادی «بیچارگان» ساخته یورگس لانتیموس دارد. اما استون چالش بازی در نقش سخت بلا باکستر را پذیرفته و از پس آن به خوبی برآمده است.
@dtonline