بایگانی‌ها

فعالیت‌های تازه مارتین اسکورسیزی/ از تهیه سریالی با موضوع قدیس‌ها تا چاپ فیلمنامه

آینده سینما به روایت مارتین اسکورسیزی
آینده سینما به روایت مارتین اسکورسیزی

ماه مه سال گذشته و پس از برگزاری جشنواره کن و نمایش «قاتلان ماه گل»، مارتین اسکورسیزی همراه همسرش هلن موریس به شهر رم سفر کرد تا در کنفرانسی با عنوان «”زیبایی شناسی جهانی تخیل کاتولیک» شرکت جوید. سپس در آن‌جا در واکنش به صحبت‌های پاپ فرانسیس، اسکورسیزی گفت که «تنها راهی که بلد هستم با تصور و نوشتن فیلمنامه درباره حضرت مسیح است.» و عملا اعلام کرد که می‌خواهد فیلم جدیدی با موضوع حضرت عیسی بسازد.

🔹مجله یسوعی «“La Civiltà Cattolica» کنفرانس را برنامه‌ریزی کرده بود. و پس از سلسله گپ و گفتی برگزار شد که پدر آنتونیو اسپادارو -سردبیر مجله-با مارتین اسکورسیزی انجام داد که به تازگی در ایتالیا در کتابی با عنوان Dialoghi sulla fede(دیالوگ‌هایی درباره ایمان) چاپ شده است.

🔹فصل آخر کتاب با عنوان «فیلمنامه ی برای فیلم احتمالی درباره مسیح» نوشته اسکورسیزی است. و اسپادارو در پیشگفتار عنوان کرده است که کمتر از بیست صفحه(فصل آخر) فیلمنامه قطعی اسکورسیزی نیست که می‌خواهد براساسش فیلم را بسازد. اما نسخه اولیه است که اسکورسیزی برای او فرستاده و اجازه چاپش را داده است.

🔹مارتین اسکورسیزی همراه با کنت جونز روی فیلمنامه کار می‌کند که برگرفته از رمانی از نویسنده ژاپنی شاسوکو اندو با نام «زندگی مسیح» است. گزارش شده که مارتین می‌خواهد فیلمی هشتاد دقیقه‌ی در ماه‌های آخر امسال بسازد. اندو نویسنده «سکوت» است. رمانی درباره مبلغان یسوعی پرتغالی در قرن هفدهم در کشور ژاپن که اسکورسیزی آن را به فیلمی به همین نام در سال 2016 تبدیل کرد.

🔹اسپادارو می‌گوید که همکاری او با اسکورسیزی و کتابش بازتابی از سینمای اوست نه اینکه آیینه‌ی درباره شخصیت مسیح باشد.

🔹از سوی دیگر مارتین اسکورسیزی قراردادی با سامانه آنلاین شبکه فاکس با عنوان فاکس نیشن بسته تا تهیه‌کننده اجرایی،مجری و راوی مجموعه مستندی درباره قدیس‌های مسیحی باشد. نام این مستند سریالی Martin Scorsese Presents: The Saints است و در هر قسمت به زندگی قدیس‌های مختلفی نگاه می‌کند از ژاندارک گرفته تا ژان باپتیست و مریم مجدلیه. کارگردان سریال الیزابت چومکو است.