بایگانی‌ها

جستجوی امید در تاریکی

جستجوی امید در تاریکی
جستجوی امید در تاریکی

همه ما روزهایی داریم که احساس می‌کنیم جهان علیه‌ ما بپاخاسته. مسلما سینما می‌تواند مانند یک داروی موثر باشد.

داستان‌گویی راهی برای جذب مخاطب، باز کردن ذهن و ارایه چشم‌اندازی نو به زندگی است. فیلم‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند برای زندگی روزانه به ما امید بدهد.

اگر فیلم براساس  زندگی واقعی باشد، دریچه نویی به روی تماشاگر می‌گشاید. برقراری ارتباط با یک شخصیت در فیلم می‌تواند سبب شود  تماشاگر به زندگی از دریچه چشمان دیگری بنگرد یا حتی مانند یک نوار گذشته و زندگی خود را مقابل چشمان خود ببیند. پس با فیلم‌بینی، می‌شود حس متفاوتی بدست آورد- و پرانگیزه‌تر-از زمانی شد که در لحظات ابتدایی فیلم بوده‌ایم.

این سیزده فیلم هر کدام می‌توانند الهام بخش  باشند.

۱- در میان ستارگان(کریستفرنولان)

«در میان ستارگان» می‌تواند نگاه شما را به اطرافتان  عوض کند در عین حالی که شما را به عزیزان و اطرافیان‌تان نزدیک‌تر می‌کند و حس مفیدتری به شما می دهد.

 

۲- در جستجوی خوشبختی (گابریل موچینو)

وقتی در حضیض قرار داری تنها راه اوج گرفتن است. این داستان واقعی اشک به چشم‌ها و امید را به دل ها می آورد.

 

۳-فهرست آرزوها(راب رینر)

از زندگی چه می‌خواهید؟ با خودتان سنگ‌های تان را وا بکنید! فهرست آرزوهای خود را نوشته و اجازه ندهید هیچ‌کسی مانع شما باشد.

۴-به دیگری نیکی کن/ Pay It Forward(میمی لدر)

تغییرات می‌تواند جزئی شروع شود اما پس از تماشای این فیلم دیگر محیط اطراف خود و اطرافیان تان را نادیده نخواهید گرفت.

 

۵-رستگاری در شاوشنگ(فرانک دارابونت)

حتی اگر به نظر رسد که موانع علیه شما هستند،تسلیم نشوید.اگر ذهن‌تان را برای بدست آوردن چیزی تنظیم کرده اید، ناممکن هم می‌تواند ممکن شود.

 

۶-نویسندگان آزادی(ریچارد لاگراونیس)

داستان واقعی درباره درک به هم نوع  کمک  می‌کند به تغییر نگاه و هوشیاری ذهن.

۷-ارین براکوویچ (استیون سودربرگ)

فرصت ندهید هیچ کسی به شما بگوید که توان جنگیدن برای حق و حقانیت را ندارید. ارین براکوویچ داستان زنی است که  بر پیش‌فرض همه غلبه می‌کند تا حقش را بگیرد.

۸-این زندگی شگفت انگیز است

تصورکنید جهان بدون شما به چه می‌مانست؟ نمی‌توانست جهانی شگفت‌انگیز باشد.  این داستان کلاسیک  در تمام این سال‌ها برای مردم در هر قدم از زندگی انگیزه‌بخش بوده است.

۹-نقطه کور(جانی لی هنکاک)

داستان واقعی بازیکن «ان.اف.ال» مایکل اوهر مسلما الهام‌بخش است.این فیلم نشان می‌دهد مهم نیست اهل کجا هستید، مردم می‌توانند متحد و ناجی شما شوند.

۱۰- ویل هانتینگ خوب(گاس ون سانت)

امکان دارد کمک  از دوست نداشتنی‌ترین منابع به شما برسد.وقتی به خودتان باور دارید،دیگران باورتان می‌کنند، همانطور که  شان مک‌گوایر(رابین ویلیامز)، ویل هانتینگ(مت دیمن) را زیر پروبال خود گرفت.

۱۱-میلیونر زاغه‌نشین( دنی بویل)

گاهی خیلی دشوار است که فکر کنید دنیا می‌تواند همسو با شما باشد.اما در «میلیونر زاغه نشین» جمال(دو پاتل) ثابت کرد که گذشته او نتوانست آینده او را تحت کنترل درآورد.

۱۲-خدمتکاران(تیت تیلور)

اگر برای کمک به دیگران برخیزید،دیگران هم برای کمک شما بر می خیزند.داستان «خدمتکاران» که درباره نژاد، جنبش زنان،تلاش‌های کوچکی است که مردم برای آینده بهتر به آن دست می زنند.

۱۳- انجمن شاعران مرده(گاس ون سانت)

قلم برنده‌تر از شمشیر است.این فیلم به شما معنی «فرصت را غنیمت بدان» را آموزش می‌دهد درحالی که به شما فرصت می‌دهد به ژرف‌ترین آرزوهای خود فکر کنید.