بایگانی‌ها

راجیو کاپور درگذشت

راجیو کاپور درگذشت
راجیو کاپور درگذشت

راجیو کاپور، کوچک‌ترین فرزند پسر راج کاپور در سن 58 سالگی درگذشت.
بنا به گزارش‌های رسانه‌های هند او دچار سکته قلبی و به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان نتوانستند او را نجات بدهند. سال گذشته برادر بزرگتر او ریشی کاپور به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

راجیو کاپور در فیلم‌هایی چون «رام، گنگا ی تو ناپاک است» به کارگردانی پدرش راج کاپور،«همدم من/Mera Saathi» در دهه هشتاد ایفای نقش کرد.

راجیو کاپور متولد 25 اوت 1962 بود. نخستین بار در فیلم Ek Jaan Hain Hum مقابل دوربین رفت ا ما با فیلمی به کارگردانی پدرش به نام «رام، گنگای تو ناپاک است» در سال 1985 به شهرت دست پیدا کرد.

از فیلم‌های مهم او در مقام بازیگر می‌توان اشاره کرد به «آسمان»(1984)،«پسر عاشق»(1985)،«زبردست»(1985).
راجیو کاپور خیلی زود پشت دوربین را ترجیح داد وبه تهیه فیلم و کارگردانی روی آورد.

در سال 1996 «عشق بزرگ» را با بازی برادرش ریشی کاپور و مدهوری دیکشیت ساخت. در سال 1991 فیلم ناتمام پدرشان «هنا» را با بزرگترین برادرش رندهیر کاپور تهیه کرد.او تهیه کننده یکی از نخستین فیلم های آیشواریا رای باچان به نام «بیا برگردیم»(1999) بود که برادرش ریشی کاپور ساخت.

پس از آن راجیو کاپور بالیوود را ترک کرد و سال گذشته خبر داد که می‌خواهد دوباره به سینما بازگردد. او پس از بیست هشت سال می‌خواست در فیلم جدید آشوتوش گواریکار(کارگردان فیلم نامزد اسکار مالیات)، به نام « تولسیداس جونیور» نقش اصلی را در کنار سانجی دات بازی کند.