بایگانی‌ها

رای من مال تو/ نظر اسپایک لی درباره «قاتلان ماه گل» و «اوپنهایمر»

The 76th Cannes Film Festival - Press conference for the film "Killers of the Flower Moon" Out of Competition - Cannes, France, May 21, 2023. Director Martin Scorsese and cast member Lily Gladstone attend. REUTERS/Eric Gaillard

به لیلی گلداستون، بازیگر «قاتلان ماه گل» گفته شده بود که به عنوان بازیگر نقش مکمل برای فصل جوایز برای او تبلیغات انجام خواهد شد. اما گلداستون از سوی کمپانی اپل به عنوان بازیگر نقش نخست معرفی شده است.

🔹اسپایک لی ، فیلم «قاتلان ماه گل» ساخته مارتین اسکورسیزی را تماشا کرده و به نظرش فیلم بی‌نظیر است. همچنین او باور دارد که گلداستون برنده اسکار می‌شود و نقش او را نقش نخست می‌خواند:« خب، می‌دانی، اسکورسیزی،رفیق من است. قاتلان ماه گل فیلم بی‌نظیری است. آن زن بومی آمریکایی، لیلی گلداستون، برنده اسکار می‌شود. من فکر نمی‌کنم که او نقش مکمل باشد. به نظرم نقش اول است. او رای من را خواهد داشت.»

🔹اسپایک لی در ادامه فیلم اوپنهایمر را هم ستایش می‌کند و آن فیلم را هم بی‌نظیر می‌نامد اما می‌گوید اوپنهایمر باید جنایات ناشی از بمب هسته ای در ژاپن را نشان می داد:«من (اگر بودم) می خواستم چند دقیقه بیشتر در مورد آنچه برای مردم ژاپن اتفاق افتاده است اضافه کنم. مردم پودر شدند. سال ها بعد، مردم رادیواکتیویته شده بودند . اینطور نیست که نولان قدرت نداشته باشد. او به استودیوها می گوید که چه کاری انجام دهند. دوست داشتم پایان فیلم نشان دهد که بمب اتم چه کار کرد و آن دو بمب هسته ای را روی ژاپن ریختند. این صحبت ها همه از روی عشق است. و شرط می بندم که نولان می تواند نکاتی را در مورد «کار درست را انجام بده» و «مالکوم ایکس» به من بگوید.»