بایگانی‌ها

شکارچی ذهن، جنگ ستارگان، نت‌فلیکس و چند داستان دیگر…

شکارچی ذهن،  جنگ ستارگان، نت‌فلیکس و چند داستان دیگر...
شکارچی ذهن، جنگ ستارگان، نت‌فلیکس و چند داستان دیگر...

دیوید فینچر که با سریال «شکارچی ذهن» به تلویزیون بازگشت موفقی داشته، در مصاحبه با پادکست مجله امپایر از اتفاقات این سا‌ل‌ها از جمله پیشنهاد ساخت اپیزود جدید «جنگ ستارگان»، سریال کنسل شده «اتوپیا»، و «جنگ جهانی زد 2 »، صحبت کرد.

در زمانی ساخت ریبوت مجموعه «جنگ ستارگان» صحبت‌هایی از این بود که پیش از جی‌جی آبرامز، فینچر گزینه مورد نظر لوکاس فیلم برای ساخت فیلم بود. اما از قرار معلوم دیوید فینچر این پیشنهاد را رد کرده و در این مصاحبه دلیلش را این طور توضیح داده:

«نمی‌دانم کدام بدتر است، مثل جرج لوکاس بودن سر صحنه اولین فیلم جنگ ستارگان که همه می‌گویند: سیاره آلدرین دیگر چیست؟! و مسخره بازی درمی‌آورند و یا ساختن ادامه این فرانچایز موفق که باید اذیت و آزار هریسون فورد و کری فیشر را دائم تحمل کنید و بتوانید انتظارات یک فیلم یک میلیارد و نیمی، را هم برطرف کنید. این خودش فشار زیادی است. فکر می‌کنم اروین کرشنر (سازنده فیلم دوم جنگ ستارگان) کار راحتی داشت. او فیلمنامه خیلی خوب و پیچ نهایی درخشانی در اختیارش بود. و لازم هم نبود که قضیه را شروع کند یا نگران باشد کجا تمام می‌شود. برای همین باید خیلی ذهن مصممی داشته باشید، چون اگر قبول کنید باید دو سال از زندگیتان، 14 ساعت در روز، و هفت روز در هفته را صرف همچین کاری کنید.»

فینچر در مورد ادامه فیلم «جنگ جهانی زد» گفت:

«ما مدتی روی یک سریال برای اچ‌بی‌او (اتوپیا) کار کردم، که ساخته نشد و در عین حال همان زمان روی “شکارچی ذهن” کار می‌کردم. الان هم حدود یک سال است که با دنیس کلی روی “جنگ جهانی زد” کار می‌کنم. امیدوارم به مصالحی برسیم که آنها دلیل ساختن فیلم باشند نه اینکه فقط بخواهیم یک ادامه بسازیم.»

فینچر همچنین در مورد ساخت سریال «اتوپیا» که سال 2015 توسط خود شبکه اچ‌بی‌او کنسل شد صحبت کرد. فینچر قرار بود یکی از خالقین سریال باشد و تمام فصل اول را هم با فیلمنامه‌ای از گیلیان فلین نویسنده «دختر گمشده» بسازد:

«ما فیلمنامه‌ و تیم بازیگری بسیار خوبی داشتیم. در نهایت کل اختلاف ما به نه میلیون دلار رسید. شاید به نظر برسد که این نه میلیون دلار در یک بودجه 100 میلیون دلاری پولی نیست. اما در دنیای فیلمسازی، وقتی شما می‌گویید نه میلیون دلار بودجه را کم کنیم، نه از تعداد حسابدارنتان کم می‌شود، نه از تعداد راننده‌ها و بدلکاران، تنها بخشی که از این کاهش ده درصدی آسیب می‌بیند، میزان زمانی است که شما با بازیگرانتان دارید.»

هرچند ندیدن سریال «اتوپیا» برای بسیاری ناراحت کننده است، اما از طرفی فینچر رابطه خوبی با مدیران نت‌فلیکس پیدا کرده است، فینچر پیشتری در مورد این شبکه گفته بود:

 «من نتفلیکسی‌ها را افرادی می‌بینم که به اندازه کافی مشتاق و شجاع هستند که یک زمین بازی جالب بین سینما و تلویزیون ایجاد بکنند. این زمین بازی جای امنی برای درام‌های بزرگسالان است که دیگر جایی در آثار پخش شده در پردیس‌های سینمایی ندارند.»