بایگانی‌ها

عاشق دوران تمرین هستم

عاشق دوران تمرین هستم
عاشق دوران تمرین هستم

دیوید فینچر و استیون سودربرگ مسترکلاسی در جشنواره ترابیکا برگزار کردند. در این مستر کلاس دیوید فینچر تایید کرد که مشغول ریمسترینگ 4k فیلم «هفت»(1995) است. اما او کاملا مخالف عقیده تغییر فیلم است:«من قرار نیست تمام اسلحه‌ها را از دست کاراکترها درآورم و به جایش چراغ قوه بزارم.» در  ادامه دیوید فینچر در پاسخ به سوال استیون سودربرگ که کدام بخش از مراحل فیلمسازی را دوست داری، توضیح داد:« فیلمبرداری برای من پراز دردسر است.» فینچر در ادامه گفت که عاشق مرحله تمرین است. فینچر به روشنی گفت که مسلما فیلمبرداری سرصحنه  را دوست ندارد.

«من عاشق  تمرین هستم. عاشق صحبت با مردم(بازیگران) درباره نیت‌های‌شان و مرور تک به تک کلمات  و بحث درباره فیلمنامه و گوش سپردن به بازیگران  در دوران روخوانی فیلمنامه هستم. مرحله انتخاب بازیگر را هم دوست دارم. مرحله طراحی فیلم را دوست دارم.  عاشق نشستن کنار طراحی هنری و مدیر فیلمبرداری و صحبت با آنها هستم درباره اینکه قرار است در فیلم چه بگوییم و قرار است در کدام لحظه از فیلم  توجه تماشاگر را جلب کنم و  چه جاهایی اهمیت ماجرا را به نمایش بگذاریم.اما وقتی به مرحله فیلمبرداری می رسیم… از فیلمبرداری لذت نمی برم…ترجیح می دهم ورک شاپ انجام بدهیم و فرد دیگری مسئول فیلمبرداری سرصحنه پس از آن همه گفتگو با عوامل و گروه بازیگران باشد. اما به عنوان کارگردان باید سرصحنه باشی!»

فینچر می‌گوید که پاندمی ارتباط او با فیلمبرداری را پیچیده‌تر کرد. در بخش دیگری از این گفتگو دیوید فینچر به «دختری با تتوی اژدها» اشاره نمود که کمپانی سونی پیکچرز در نظر داشت تا یک سه گانه  براساس این فیلم سوئدی بسازد. فینچر گفته که او با شکست تجاری فیلم کنار آمد و دیگر از این فیلم عبور کرد.» «دختری با تتوی اژدها» با بودجه نود میلیون دلاری ساخته شد اما در آمریکا فقط  صد میلیون دلار فروخت.