بایگانی‌ها

فهرست نامزدهای آکادمی هنر سینما و تلویزیون استرالیا

نامزدهای انجمن‌های مختلف سینما اعلام شد
نامزدهای انجمن‌های مختلف سینما اعلام شد

آکادمی علوم و هنر سینما و تلویزیون استرالیا، نامزدهای بهترین های سال را اعلام کرد. و «بلفاست» پیشتاز نامزدها شد. سریال «وراثت» و «نیلوفر سفید» در رشته تلویزیون بیشترین نامزدی را دارند.

.
به گزارش ورایتی «بلفاست» نامزد هفت رشته شامل بهترین فیلم، کارگردانی برای کنت برانا،فیلمنامه،بازیگر زن نقش مکمل(کیتریونا بلفی و جودی دنچ)،بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای کیاران هیندز شد.
.
جین کمپیون با شش نامزدی برای فیلم «قدرت سگ» در رده دوم در شاخه سینما قرار گرفت:نامزد بهترین بازیگر مرد نقش نخست برای بندیکت کامبربچ،بهترین بازیگر زن نقش مکمل کریستن دانست،بهترین بازیگر مرد نقش مکمل کودی اسمیت-مکفی و کارگردانی.
.
در بخش تلویزیون «وراثت»(نامزد بهترین سریال درام) و «نیلوفر سفید»(نامزد بهترین سریال کمدی) هر کدام در سه رشته نامزد شدند.نیکول کیدمن نامزد دو جایزه شده است برای نقش لوسیل بال در «خانواده ریکاردو بودن» در رشته بهترین بازیگر زن نقش نخست و برای حضور در سریال در «نه غریبه کامل» .
.
کیت بلانشت نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «به بالا نگاه نکن» است.جاستین کورزل بازیگر «نیترام» نامزد بهترین بازیگر مرد نقش نخست است. او در کن نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.
.
جوایز بیست و هفتم ژانویه طی مراسمی اهدا می شود که به صورت آنلاین خواهد بود.