بایگانی‌ها

مایکل بی نابغه است!

اولین فیلم با موضوع پاندمی ویروس کرونا
اولین فیلم با موضوع پاندمی ویروس کرونا

معمولا فیلمسازها را به واسطه‌ی اعتبار و محبوبیتی که در نظر مخاطبان دارند مورد ارزیابی قرار می‌دهند. اما بعضی فیلمسازها هم هستند که محبوب استودیوها و تهیه‌کنندها هستند، حتی اگر در میان خوره‌های فیلم طرفدار چندانی نداشته باشند. مایکل بی از جمله کارگردانانی است که با میلیون‌ها پولی که ساخته در تمام استودیوها به رویش باز است.

مایکل بی با 22 سال سابقه فیلمسازی که کار خود را با «پسران بد» شروع و فرنچایز «تبدیل شوندگان» را وارد سینما کرد با تمام افت و خیزهایش، بدون شک از موفق‌ترین اکشن‌سازان تاریخ سینما است. آنتونی هاپکینز که برای اولین بار در فیلمی از مایکل بی به ایفای نقش پرداخته درباره‌ی این کارگردان گفته:

«او از ساخت تبدیل شوندگان برایم توضیح می‌داد، این که چگونه به اتاق تدوین و جلوه‌های ویژه می‌‌رود و تمام جزییات نور و سایه‌ها در فلزات را طراحی و باز تعریف می‌کند. او تمام این جزییات را هنگام صبحانه و قبل از شروع کارم در فیلم برای من شرح داد. به نظرم این مرد یک نابغه است، همانند بزرگانی چون الیور استون، اسپیلبرگ و اسکورسیزی. به معنای دقیق کلمه دانشمند، آن هم از جنس فیلمسازان بزرگان سینما.»

این گفته‌های هاپکینز واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته. جدیترین فیلم در مجموعه ترنسفورمرز تابستان امسال روانه‌ی سینماها خواهد شد و از حالا می‌‌توان روی رکوردشکنی فروش آن حساب کرد.