بایگانی‌ها

متیو مک‌کانهی: نمی‌خواهم فرماندار شوم

متیو مک‌کانهی صداپیشه الویس پریسلی شد
متیو مک‌کانهی صداپیشه الویس پریسلی شد

متیو مک کانهی وارد عرصه سیاست نمی‌شود. بدین ترتیب او برای فرمانداری ایالت تگزاس خودش را نامزد نمی‌کند و یک مانع را از سر راه سیاستمدار بتو اورورک، نماینده سابق دموکرات کنگره و نامزد سنا و ریاست جمهوری برداشت که اکنون به دنبال شکست دادن گرگ ابوت جمهوری‌خواه و فرماندار فعلی تگزاس است.

.
در ویدئویی که یکشنبه شب در رسانه های اجتماعی منتشر شد، این بازیگر اهل شهر تگزاس فاش کرد که مسیر رفتن به سمت مقام سیاسی راهی است که او در حال حاضر ترجیح می دهد پیش نگیرد. این برنده اسکار علناً در مورد رقابت با فرماندار فعلی تگزاس، گرگ ابوت، که یک جمهوری خواه، است صحبت کرده بود.

سال آینده برای اتنخاب فرماندار جدید رای‌گیری می‌شود.
.
متیوی 52 ساله برای بیان مواضع سیاسی خود و همینطور درمورد مسائل مختلف – از جمله واکسیناسیون کودکان- پیشتر توضیحاتی ارائه داده است. او با واکسیناسیون اجباری کودکان مخالف است هر چند بزرگترین فرزندش واکسینه شده است

نظرسنجی‌های اخیر نشان داده است که او انتخاب محبوب مردم برای فرمانداری ایالت تگزاس است. نظرسنجی از Dallas Morning News و UT Tyler نشان داد که او هم ابوت و هم رقیب دموکرات خود، نامزد سابق ریاست جمهوری، بتو اورورک را می‌تواند کنار بزند، اما در صورت رقابت سه جانبه، آرا به نفع ابوت تقسیم می شود. اما در اوایل این ماه، تحقیقات انجام شده توسط تگزاس تریبون و، دانشگاه تگزاس در آستین، محبوبیت او را مورد تردید قرار داد، به طوری که 35 درصد از پاسخ دهندگان نظر مساعدی نسبت به او داشتند، 29 درصد بی‌طرف و 24 درصد او را نامطلوب ارزیابی کردند.
.

مک‌کانهی که امید به داشتن یک کارنامه سیاسی را «متواضع و الهام‌بخش» می‌خواند – در کنار پرچم‌های تگزاس و ایالات متحده، با نسخه‌هایی از کتاب خاطراتش «پشت چراغ‌ سبز ها» که پشت سرش چیده شده‌ بود، در پیام ویدیویی خود گفت که «به کار خود ادامه می‌دهد.»
« من از کارآفرینان، کسب‌وکارها و بنیادهایی حمایت می‌کنم که معتقدم پیشرو هستند؛ مؤسساتی که به اعتقاد من مسیرهایی را برای موفقیت افراد در زندگی ایجاد می‌کنند؛ سازمان‌هایی که مأموریت دارند خدمت کنند و اعتماد ایجاد کنند و در عین حال رفاه نیز ایجاد کنند. این رویای آمریکایی است.»

.

مک کانهی خاطرنشان کرد که طی دو سال گذشته در مطالعه خود در مورد تاریخ تگزاس و ایالات متحده چیزهای زیادی آموخته است، اما در نهایت از سیاست ناامید شده است که قبلاً آن را “کسب و کار ورشکسته” می نامیدند و با “کیسه ای از موش ها” مقایسه می شد.