بایگانی‌ها

مسافران احتمالی ونیز 2017

مسافران احتمالی ونیز 2017
مسافران احتمالی ونیز 2017

هر چند کنفرانس رسمی فستیوال ونیز در هفته‌ی بعد برگزار خواهد شد اما خبرهایی از لیست احتمالی فیلم‌ها منتشر شده است. در این لیست عناوین مهمی حضور دارند که به فیلم افتتاحیه، «داون سایزینگ» ساخته الکساندر پین خواهند پیوست. «حومه» ساخته جرج کلونی، «شکل آب» ساخته‌ گیرمو دل‌تورو، « سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» ساخته مارتین مک دونا، «پرش بر پیت» ساخته اندرو هی، «اولین اصلاح» ساخته پل شریدر و « زاما» ساخته لوکرشیا مارتل همه به احتمال زیاد برای اولین بار در جشنواره ونیز نمایش داده خواهند شد.

در صورت تایید این عناوین جشنواره ونیز توانسته آثار بسیار خوبی را جمع آوری کند. در این بین آثار مهمی مانند «مادر» به احتمال زیاد در ونیز حضور نخواهند داشت. «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی با بازی جنیفر لارنس در ونیز نمایش داده نخواهد شد. با توجه به این که تاریخ نمایش عمومی «مادر» جلوتر افتاده به نظر می‌رسد مسئولان پارامونت به این نتیجه رسیده‌اند که فیلم مناسب فصل جوایز نیست.

از طرف دیگر جشنواره تورنتو به این دلیل که به هر حال از مخاطبان گسترده تری بهره می‌برد به احتمال زیاد چند فیلم مهم و در آنجا به نمایش در خواهد آمد. «بلید رانر 2049» ساخته دنی ویلنو هم در ونیز نخواهد بود و جشنواره تورنتو برای کارگردان و رایان گاسلینگ تدارکات ویژه‌ای دیده است.

سال‌های پیش «مریخی» و «جاذبه» در تورنتو به نمایش درآمدند. سوپرایز دیگر ونیز نمایش فیلم تازه عبداللطیف کشیش، « مکتوب مکتوب است» است. در حالی که در بهار امسال اختلافات کن و نتفلیکس به اوج رسید فستیوال ونیز فیلم ساخته نتفلیکس، «روح‌هایمان در شب» با بازی رابرت ردفورد و جین فوندا را نمایش خواهد . همین طور به نظر می‌رسد «سوبورا» سریال ایتالیایی هم در این جشنواره به نمایش دربیاید.

البته هیچکدام از این احتمالات تا زمان تایید رسمی در کنفرانس رسمی هفته بعد قطعی نخواهد شد.