بایگانی‌ها

نامزدهای اسکار 2020 اعلام شدند

نامزدهای اسکار 2020 اعلام شدند
نامزدهای اسکار 2020 اعلام شدند

ارغوان اشتری

دنیای تصویرآنلاین-نامزدهای  نود و دومین دوره اسکار دوشنبه صبح در سالن ساموئل گلدوین در منطقه بورلی هیلز اعلام شد. امسال برای دومین سال پیاپی مراسم جوایز اسکار بدون مجری برگزار خواهد شد.

«جوکر» ساخته تاد فیلیپس با یازده نامزدی پیشتار نامزدهای امسال است. ایرلندی ساخته مارتین اسکورسیزی با ده نامزدی، روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئنتین تارانتینو  با نه نامزدی،1917 ساخته سام مندس با ده نامزدی پیشتاز هستند. گرتا گرویگ برای «زنان کوچک» نامزد بهترین کارگردانی نشده است. در حقیقت هیچ زنی در بخش کارگردانی امسال نامزد نیست.جان ویلیامز با نامزدی در رشته بهترین موسیقی متن برای «جنگ ستارگان:ظهور اسکای واکر» یک رکورد تاریخی به جا گذاشت.برای پنجاه و دومین مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار شد.سیرشا رونان دومین بازیگر زن جوان در تاریخ آکادمی علوم و هنر سینمایی است که در رشته بهترین بازیگر زن نقش نخست نامزد جایزه شده است.رکورد جوان ترین بازیگر زنی که نامزد اسکار در رشته بهترین بازیگر زن نقش نخست شده به جنیفر لورنس تعلق دارد.

کره جنوبی با نامزدی بونگ جون هو یک رکورد تاریخی به جا گذاشت. این فیلم  پرافتخارترین فیلم  از کره جنوبی است.بونگ جون هو دومین فیلمساز آسیایی پس از آنگ لی است که نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شده است.«انگل» ششمین فیلم خارجی زبان است که در رشته بهترین فیلم و بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده است.

مارتین اسکورسیزی کارگردان ایرلندی پرافتخارترین فیلمساز زنده دنیا در اسکار شد. او بیشترین تعداد نامزدی در رشته بهترین کارگردانی را دارد. ایرلندی ساخته مارتین اسکورسیزی امسال با ده نامزدی اسکار از پیشتازهای نامزدی اسکار است. با یک نامزدی بیشتر جوکر با یازده نامزدی بالاتر از ایرلندی قرار گرفته است.

برخلاف پیش بینی ها جنیفر لوپز برای بازی در «شیادان» نامزد جایزه اسکار نشد. این در حالی است که خیلی ها او را شایسته نامزدی در رشته بازیگری می دانستند.جنیفر لوپز پس از سال ها با نقش زنی که مردان را تلکه می کند تحسین منتقدان را برانگیخته بود اما رای دهندگان آکادمی او را نادیده گرفتند.

در بخش بهترین فیلم انیمیشن بلند «یخ زده2» در کمال تعجب حذف شده است و با وجودی که فروش بسیار بالایی «یخ زده» داشت، این فیلم نامزد نشده است.

سام مندس بیست سال پس از آنکه برای «زیبایی آمریکایی» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد و این جایزه را گرفت برای 1917 نامزد شده است.«جوکر» دومین فیلم ابرقهرمانی در تاریخ اسکار است که پس از «پلنگ سیاه» نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شده است

مراسم اهدای جوایز اسکار روز نهم فوریه برگزار می‌شود.مراسم اهدای جوایز اسکار برطبق قرارداد آکادمی علوم و هنر سینمایی با شبکه ای.بی.سی از این شبکه پخش می شود.

فهرست نامزدها به شرح زیر است:

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: کتی بیتس(ریچارد جول)؛ اسکارلت جوهانسون(جوجو خرگوش)/فلورانس پیو(زنان کوچک)؛ لورا درن(داستان ازدواج)؛ مارگو رابی(داستان تکان دهنده)

بهترین فیلم کوتاه زنده-انیمیشن:برادری/ساریا/ یک خواهر/پنجره همسایه/باشگاه فوتبال نفتا

بهترین صدابرداری: فورد دربرابر فراری/جوکر/1917/ روزی روزگاری در هالیوود/ جنگ ستارگان:ظهور اسکای واکر

بهترین صداگذاری:به سوی ستارگان/فورد مقابل فراری/1917/جوکر/روزی روزگاری در هالیوود

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن :دختر/عشق مو/ Kitbull”/ خاطره انگیز/ خواهر

بهترین موسیقی متن:جوکر/زنان کوچک/داستان ازدواج/1917/جنگ ستارگان

بهترین جلوه های بصری:انتقامجویان:پایان بازی/ایرلندی/شیرشاه/1917/جنگ ستارگان:ظهور اسکای واکر

بهترین طراحی صحنه:1917/فورد در برابر فراری/جوکر/ روزی روزگاری در هالیوود/جنگ ستارگان:ظهور اسکای واکر

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: تام هنکس(یک روز زیبا در محله)؛ آنتونی هاپکینز( دوپاپ) /آل پاچینو(ایرلندی)/ برد پیت(روزی روزگاری در هالیوود)/جوپشی(ایرلندی)

بهترین انیمیشن بلند: بدنم را گم کردم/ کلاوس/ لینک گمشده/ داستان اسباب بازی 4/ چگونه اژدهای خود را تربیت می کنید

بهترین فیلم مستند بلند:کارخانه آمریکایی/ سلول/ لبه دموکراسی/ سرزمین عسل

بهترین طراحی لباس: ایرلندی/1917/جوکر/ جوجو خرگوش/ زنان کوچک/روزی روزگاری در هالیوود

بهترین فیلم خارجی زبان:سرزمین عسل/رنج و افتخار/ انگل/بینوایان/ Corps Ciristi:

بهترین ترانه: داستان اسباب بازی 4/راکت من/یخ زده2/هریت/Breakthrough

بهترین فیلمنامه اقتباسی:ایرلندی/جوجو خرگوش/جوکر/زنان کوچک/دو پاپ

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:چاقو ها بیرون/ داستان ازدواج/1917/روزی روزگاری در هالیوود/ انگل

بهترین بازیگر مرد نقش نخست: آنتونی باندراس(رنج و افتخار)/ لئوناردو دی کاپریو(روزی روزگاری…)/ واکین فینیکس(جوکر)/ جاناتان پرایس( دو پاپ)/آدام درایور(داستان ازدواج)

بهترین کارگردان: مارتین اسکورسیزی(ایرلندی)/ تاد فیلیپس(جوکر) / کوئنتین تارانتینو(روزی روزگاری …)/ بونگ جون هو(انگل)/ سام مندس(1917)

بهترین فیلم مستند (کوتاه):در غیاب/اگر یک دختری اسکیت سواری ر ا در منطقه جنگی بیاموز/زندگی مرا در برمی گیرد/ سوپرمن سنت لوئیز/walk Run-cha cha

بهترین فیلم: فورد دربرابر فراری/ایرلندی/جوجو خرگوش/جوکر/زنان کوچک/داستان ازدواج/1917/روزی روزگاری در هالیوود/انگل

بهترین بازیگر زن نقش نخست: شارلیز ترون(خبر تکان دهنده)/اسکارلت جوهانسون(داستان ازدواج)/سیرشا رونان(زنان کوچک)/رنی زلوگر(جودی)/سینتیا ارویو(هریت)

بهترین فیلمبرداری:روزی روزگاری در هالیوود/ فانوس دریایی/1917/جوکر/ایرلندی

بهترین چهره پردازی و آرایش مو:خبر تکاند دهنده/جوکر/جودی/مالفیسنت:معشوقه شیطان/1917